ایجاد ۹۵ هزار شغل برای جامعه ایثارگری

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در مجموع ۹۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه ایثارگری به ویژه فرزندان شهدا و جانبازان ایجاد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اکنون موضوع اشتغال و درمان به عنوان دو دغدغه مهم در حوزه ایثارگری به شمار می رود، به همین منظور امسال اولویت هایی برای کار در بنیادشهید در نظر گرفته شده است و کار رسیدگی به وضعیت اشتغال و درمان از اولویت خاصی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در طول ۵ سال دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۹۵ هزار شغل ایجاد شد که با این اقدامات تعداد قابل توجهی از ایثارگران از بیکاری نجات پیدا کرده اند اما چون جامعه هدف بنیاد شهید بزرگ است با وجود این میزان شغل ایجاد شده، همچنان ۶۵ هزار بیکار در میان جامعه ایثارگری وجود دارد.
وی تصریح کرد: از سهمیه ای که دولت در آزمون های استخدامی برای ایثارگران در نظر گرفته استفاده می کنیم، ضمن اینکه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز تشکیل شده که هزار میلیارد تومان تسهیلات دارد، در ۵ ماه گذشته حدود ۶۶ میلیارد توماناز این اعتبار هزینه شده است و از این راه سرمایه ای به فرزندان ایثارگران داده می شود و امیدواریم بتوانیم برنامه شغلی برای آنها داشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در ۵ ماه گذشته اداره کل اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت های خوبی داشته و توانسته رضایت نسبی در میان جامعه ایثارگری ایجاد کند و اکنون که نرخ بیکاری در کشور ۱۲،۱ درصد است در بنیاد شهید و جامعه ایثارگری نرخ بیکاری چهار درصد است و این نشان می دهد که میزان بیکاری جامعه ایثارگران یک سوم نرخ بیکاری کشور است.
وی درباره وضعیت درمانی ایثارگران نیز گفت: تا می توانیم سعی و کوشش لازم را انجام می دهیم تا ایثارگران از خدمات درمانی رضایت کامل داشته باشند. یکی از اقدامات بنیاد شهید برای این موضوع، مجهز کردن بیمارستان های وابسته به بنیاد شهید است تا از این راه بتوانیم خدمات بهتری را به ایثارگران و خانواده های شهدا و جانبازان ارائه دهیم.
شهیدی ادامه داد: سایر امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی و بیمارستانی بنیاد شهید تامین می شود چون اکنون ایثارگران به این امکانات نیاز دارند چرا که هر چه سن ایثارگران و والدین شهدا افزایش یابد مشکلات آنها افزون تر می شود.
به گفته وی، اکنون میانگین سنی ایثارگران ۷۵ سال، میانگین سن والدین شهدا ۸۰ سال و جانبازان ۷۰ سال است و این نشان می دهد که این افراد به خدمات درمانی بهتر و بیشتری نیاز دارند.
وی ادامه داد: سالانه ۴۰۰ هزار ایثارگر در مراکز درمانی و بیمارستانی بستری می شوند.
در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۲۵ هزار و ۵۷۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده اند. همچنین شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ