ایجاد ۵۵ هزار اشتغال روستایی در بخش صنایع دستی

محمودیان از ایجاد ۵۴ هزار و ۹۴۴ نفر اشتغال در حوزه اشتغال روستایی در بخش صنایع دستی خبر داد و گفت: بخش صنایع دستی ۱۱ هزار و ۴۸۸ شغل برای بانوان ایجاد شده است.

«پویا محمودیان» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی فروش صنایع دستی در داخل کشور طی سال گذشته، گفت: صنایع دستی پس از دام و محصولات، دومین حوزه موفق با ۵۴ هزار و ۹۴۴ نفر اشتغال در حوزه اشتغال روستایی بوده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه ۷۵ درصد فعالان صنایع دستی کشور را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۴۸۸ اشتغال در حوزه صنایع دستی برای بانوان ایجاد شده است.
محمودیان با اشاره به راه اندازی بازارچه های نوروزی و تابستانی طی سال ۹۷ در سراسر کشور، گفت: محمودیان گفت: راه اندازی ۵ بازارچه دائمی، برگزاری ۳۰ نمایشگاه داخلی و خارجی صنایع دستی و برگزاری سی و یکمین نمایشگاه عیدانه صنایع دستی در اسفند ماه سال ۹۷ از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی است.
معاون صنایع دستی کشور با اشاره به رشد فروش ۳۶ درصدی سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی، تصریح کرد: سی و یکمین نمایشگاه عیدانه با افزایش فروش ۲۹۱ درصدی دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی بود که در سال گذشته در تهران برگزار شد.
محمودیان، اجرای طرح خانه ایرانی برای برج سازان جهت سبک جدید طراحی در برج سازی، برگزاری هفتمین دوره داوری بین المللی مهر اصالت صنایع دستی با میزبانی ایران، اعطای ۱۷ نشان جغرافیانی ملی، ارسال ۶ پرونده صنایع دستی برای ثبت به سازمان جهانی مالکیت فکری (آبگینه تهران، نازک کاری کردستان، زیلوی میبد، مینای اصفهان، شیرکی پیچ سیرجان و ورنی مغان ) را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی عنوان کرد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های مشورتی با رویکرد بهره وری اقتصادی در معیشت جوامع محلی و توسعه پایدار، خاطرنشان کرد: اقامتگاه های بوم گردی می تواند فرصت خوبی برای رونق و فروش صنایع دستی در سراسر کشور باشد و به جذب توریسم داخلی و خارجی نیز کمک کند.
محمودیان با اشاره به ثبت ملی ۶ شهر و ۴ روستا و ثبت جهانی دو شهر آباده فارس و میبد یزد و روستای خراشاد خراسان جنوبی طی سال ۹۷، گفت: پرداخت تسهیلات ۱۰ درصدی به خانواده صنایع دستی، صنعتگران و هنرمندان، از سرگیری پرداخت بیمه هنرمندان صنایع دستی پس از پنج سال و راه اندازی کمپین های حمایت از صنایع دستی در شبکه های اجتماعی از دیگر اقدامات مهم در حوزه صنایع دستی کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ