ایجاد ۳۸ هزار شغل در قالب مشاغل خانگی از اول سال قبل تا کنون

سرپرست معاون کارآفرینی وزارت کار گفت: از سال قبل تا کنون ۵۶ هزرا و ۸۰۱ فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده و اعطای تسهیلات به ۱۵ هزار و ۴۱۹ نفر سصورت گرفته که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۷ هزار و ۹۷۰ نفر شده است .


محمود کریمی بیرانوند سرپرست معاونت کارآفرینی وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در مورد اهم اقدامات به عمل آمده در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ گفت: صدور ۵۶ هزار و ۸۰۱ فقره مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات به ۱۵ هزار و ۴۱۹ نفر که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۷ هزار و ۹۷۰ نفر شده است .
وی توانمندسازی متقاضیان را یکی دیگر از برنامه‌های طرح مشاغل خانگی عنوان کرد و از ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار و ۵۳ نفر از طریق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبرداد.
سرپرست معاون کارآفرینی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مبلغ ۱۰۷۵ میلیون ریال تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به فعالان مشاغل خانگی خبرداد و گفت: این تسهیلات زمینه تثبیت اشتغال تعداد ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر را فراهم کرده است.
کریمی بیرانوند در مورد این که چه میزان تسهیلات از محل اشتغال روستایی به متقاضیان اشتغال خانگی پرداخت شده، گفـت: مبلغ ۶۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به ۲۶ هزار و ۲۰۴ نفر از فعالان مشاغل خانگی پرداخت شده است که این اقدام منجر به اشتغال ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر شده است.
به گفته وی ، همچنین بهره مندی متقاضیان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، تسهیل گری در صدور تاییدیه‌های رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه صنایع غذایی و توسعه بازارهای مجازی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در طرح مشاغل خانگی دنبال می‌شود.

منبع :خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ