ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تعهد اشتغال امسال پیش بینی شده برای استان بوشهر ۲۱ هزارنفر است که با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است این آمار به بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش یابد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعهد اشتغال سال گذشته این استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر بود که با توجه به برنامه ریزی انجام شده اشتغال ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، اداری و اشتغال‌زایی با کد ملی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۳۴ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این استان وجود دارد که در قالب ۲۲ هزار کارگاه در استان فعال هستند.
کشاورزی بیان کرد: همچنین در زمان حاضر ۲۷۷ هزار تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی وجود دارد که ۲۳۷ تشکل آن کارگری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی ۱۰ برابر سال ۱۳۹۹ بود و یکهزار و ۵۰۰ نفر از تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد استفاده کردند.
وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد ادامه داد: کارفرمایان می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه طراحی شده قرار دهند تا متقاضیان، شغل مورد نظر خود را انتخاب و بارگذاری کنند.
کشاورزی از برگزاری جشن بزرگ کارگری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در هفته کار و کارگر ضمن برگزاری جشن بزرگ ازدواج کارگران در همایش بزرگ کارگری از کارگران تجلیل می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تضمین شغل برای متقاضیان اشتغال استان بوشهر در صورت کسب مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: برای نخستین بار در کشور این اداره کل در راستای سیاست‌های حمایتی خود از متقاضیان اشتغال، تامین شغل آنها را در مقابل مهارت‌آموزی تضمین می‌کند.
کشاورزی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند از ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی کارگر تا ۶ مرداد ماه روز جهانی مهارت‌آموزی با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان بوشهر ثبت نام کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ