ایجاد ۲۰ هزار شغل پایدار در روستاهای فارس

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس گفت: ۳۸۰میلیارد تومان در قالب چهار هزار طرح و با ایجاد اشغال برای ۲۰ هزار نفر از جمله اقداماتی است که در روستا ها برای ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.


به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال پاک فطرت عصر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد : موضوع معیشت و ایجاد اشتغال دو فاکتور اصلی در روستا ها است و این مناطق به علت مولد بودن باید بیش از پیش مورد توجه باشد.
پاکف طرت متذکر شد: سیاست های که طی چند سال اخیر در حوزه روستاها اعمال شد روند تولید در این بخش مولد اقتصاد کشور کاهش و با مشکل مواجه بود و شاهد مهاجرت از روستاها به کلان شهرها بودیم.
وی در خصوص اشتغال زایی تاکید کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در بخش اشتغال زایی از سوی بانک ها در سال گذشته به طرح های اشتغال زایی روستایی پرداخت شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات بخش اشتغال زایی به طرح های اقتصادی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از بخش دهیاری ها نیز طی سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است.
پاک فطرت با اشاره به ارائه خدمات به روستا ها گفت: پیش از انقلاب هیچ یک از راه های روستایی دارای برق نبودند اما از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۱ هزار کیلومتر از مسیرهای روستایی دارای برق روستایی شده اند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از بخش هایی که مورد توجه بوده است ساماندهی بخش خرد اقتصادی است از این رو ایجاد اشتغال خرد در حوزه اقتصاد در برنامه ریزی های کوتاه مدت مورد توجه است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ