ایجاد ۱۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۸ در استان همدان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در گفتگو با بازارکار با اشاره به اینکه استان همدان نرخ بیکاری پایینی در کشور دارد گفت: استان همدان بعد از استان سمنان با نرخ بیکاری هشت و سه دهم درصدی دومین استانی است که که نرخ بیکاری پایینی دارد.


دکتراحمد توصیفیان با اشاره به برنامه های مختلفی که در سال رونق تولید برای کاهش نرخ بیکاری در استان دنبال می شود گفت: علاوه بر راهکارها و برنامه های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و رونق تولید و رفع موانع تولید در استان همدان، سند توسعه اشتغال و کارآفرینی با افق سه ساله تا ۱۴۰۰ که توسط استاندار تهیه شده، برای ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد می شود.
وی بر حفظ اشتغال موجود تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم با حمایت و توسعه بنگاه های موجود و همچنین بنگاه های جدید علاوه بر ایجاد اشتغال از اشتغال موجود نیز صیانت و نگهداری کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از جذب همه تسهیلات اشتغالزایی استان خبر داد و اعلام کرد: در استان همدان ظرفیت های خوبی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی وجود دارد که از آن جمله می توان به مبل و منبت تویسرکان و ملایر و شهر جهانی سفال یعنی لالجین اشاره کرد که حدود هشت هزار نفر شاغل بیمه شده فقط در بخش سفال در استان همدان مشغول فعالیت هستند.
توصیفیان به ظرفیت های بخش کشاورزی استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان در زمینه کشمش و انگور و سایر محصولات جانبی و فرآوری شده و محصولاتی مثل گردو از بخش های مهم کشور است که برنامه های متنوعی برای توسعه اشتغال در این بخش ها دنبال می کنیم.
وی به انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد وگفت: استان همدان و شهر همدان دارای جاذبه های فراوان گردشگری و خدمات گردشگری متنوعی است که غار علیصدر، گنجنامه، عباس آباد و آثار تاریخی و طبیعی دیگر از فرصت های خوبی است که برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش گردشگری به آن ها توجه ویژه داریم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بر توسعه اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: توسعه آموزش ها و توسعه کارورزی با هدف اشتغال و مهارت آموزی و همچنین برگزاری استارت آپ ها از برنامه هایی است که در محیط های دانشگاهی برای اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان دنبال می کنیم.

 منبع : بازار کار

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ