ایجاد ۱۸ هزار اشتغال جدید در روستاهای استان قزوین

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با پرداخت تسهیلات حمایتی و اجرای طرح های اقتصادی در سال جاری برای ۱۸ هزار نفر در روستاها شغل ایجاد می شود.


به گزارش بازارکار به نقل ازمهر ناصر شفیع آبادی اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر موجب مهاجرت روستاییان شده بود نداشتن معیشت و شغل در روستاها بود به طوری که علیرغم اراپه خدمات مناسب زیربنایی و روبنایی در روستاها همچنان شاهد مهاجرت افراد بودیم.
معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: به نظر می رسد تا نتوانیم معیشت و اقتصاد روستا را ساماندهی کنیم سایر خدمات عمرانی نمی تواند انگیزه لازم را برای ماندن جوانان در روستاها مهیا کند به همین دلیل توجه به اشتغال و معیشت در چند سال گذشته در دستور کار مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است.
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۳۵۰ طرح در قزوین
معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به یک هزار و ۳۵۰ طرح در استان قزوین پرداخت شده است.
شفیع آبادی در ادامه یادآورشد: امسال بیش از یک هزار و ۶۸۰ طرح اشتغال روستایی که توجیه اقتصادی داشت توانست از تسهیلات دولتی برخوردار شود و این روند در صورت ارائه طرح های توجیه پذیر همچنان ادامه خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.
معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۳۵۰ طرح اشتغال روستایی در استان تعداد ۶۸۰ طرح مربوط به دستگاه‌های غیرحمایتی از جمله سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و فناوری اطلاعات است که در این بخش ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
شفیع آبادی گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و اجرای طرح های اقتصادی برای ۳ هزار و ۱۲۰ نفر از جوانان روستاهای استان شغل ایجاد شده است.
معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۶۷۰ طرح مربوط به دستگاه‌های حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید است که در این بخش ۲۹ میلیارد تومان تسهلات پرداخت و برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
امسال ۱۸ هزار شغل در روستاها ایجاد می شود
شفیع آبادی افزود: اجرای طرح اشتغال فراگیر روستای از سال ۹۷ درز کشور آغاز شده و تاکنون در مجموع حدود ۲۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پیش بینی شده که مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی در خصوص اجرایی نشدن برخی از طرح‌های اشتغال روستایی تصریح کرد: به علت نوسان بازار و کمبود اعتبارات متاسفانه تعدادی از طرح ها اجرا نشده که برای حل این مشکل با ابلاغ شیوه نامه پرداخت متمم برای تکمیل آن‌ها اقدام خواهد شد.
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه در خصوص سهم اشتغال امسال هم گفت: امسال در بخش اشتغال روستایی تعهد استان ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی جدید تعیین شده که تاکنون ۶۲ درصد آن محقق شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ