ایجاد ۱۷۰ هزار شغل در بخش گردشگری

مونسان با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش گردشگری گفت: با اجرای ۲هزار و ۲۰۰ پروژه گردشگری، زمینه اشتغال ۱۷۰ هزار نفر در این بخش ایجاد شده است.

«علی اصغر مونسان» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای توسعه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: در حوزه حفظ میراث فرهنگی به دنبال جلب مشارکت عمومی هستیم و در این راستا اقدامات خوبی نیز انجام داده ایم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سال گذشته منظر باستانی ساسانیان در استان فارس را به عنوان بیست و سومین اثر ایران به ثبت جهانی رساندیم، افزود: در حال حاضر پرونده جنگل های ارسباران در دست اقدام است و امیدواریم به زودی جنگل های ارسباران را نیز به ثبت جهانی برسانیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: بازگشت محموله های میراث فرهنگی و اشیاء تاریخی به کشور با همکاری وزارت امور خارجه، برگزری نمایشگاه های فرهنگی و میراثی در تعامل با کشورهای دیگر، توسعه موزه ها، فرهنگ سازی برای حضور در موزه ها از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته در راستای توسعه میراث فرهنگی انجام دادیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنایع دستی گفت: توقف فروش فله ای و برندسازی و تجاری سازی صنایع دستی، از سر گیری بیمه هنرمندان، توسعه آموزش هنرمندان و صنعتگران، برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی از اقداماتی بود که برای توسعه و رونق صنایع دستی انجام دادیم.

مونسان درخصوص اقدامات انجام شده در بخش گردشگری نیز گفت: برگزاری رویدادهایی نظیر اجلاس جهانی گردشگری در ایران، همدان ۲۰۱۸، برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، تحقق عدالت توزیعی در جغرافیای گردشگری کشور، ارتقا استانداردهای خدمات و تاسیسات گردشگری، افزایش حمایت های قانونی از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری از اقداماتی بود که در بخش گردشگری انجام دادیم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به سرمایه گذاری های انجام شده در بخش گردشگری گفت: با اجرای ۲۲۰۰ پروژه گردشگری و توسعه بوم گردی توانستیم بیش از ۱۷۰ هزار شغل در بخش گردشگری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به شعار سال ۹۸ مبنی بر رونق تولید، خاطرنشان کرد: واگذاری خانه ها و بناهای تاریخی، اجرای طرح میراث بانان افتخاری، تکمیل پرونده های میراث برای ثبت جهانی، حمایت از هنرمندان و صنعتگران، توسعه کارگاه های تولیدی با رویکرد توسعه اشتغالزایی، توسعه صادرات و استمرار برنامه های تجاری سازی محصول، توسعه بوم گردی ها و ارتقا کیفیت زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگر خارجی از جمله برنامه های ما در سال ۹۸ است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تاثیر سیلاب ها بر حوزه میراث فرهنگی، گفت: سیلاب های اخیر خسارت هایی به میراث فرهنگی کشور وارد کرد که برآورد میزان خسارت ها و مرمت آثار تاریخی در حال پیگیری است.

 منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ