ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید در دستور کار استان یزد است

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال ، ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید برنامه‌ریزی‌شده در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

محمدحسین ریاحی عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان به متقاضیان جویای کار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت‌شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۱۷۷ میلیارد ریال سهمیه اشتغال‌زایی استان در حوزه مشاغل خانگی، ۹۰ میلیارد ریال آن به ۸۰۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات ، پرداخت‌شده است .
دبیر کارگروه اشتغال استان یزد در ادامه تصریح کرد: این مبلغ وام به متقاضیان در حوزه ۳۲۲ رشته مشاغل خانگی دارای مجوز پرداخت‌شده است .
وی بابیان اینکه در این‌گونه مشاغل می‌توان از فضای منزل هم استفاده کرد، افزود: مشاغل خانگی ظرفیت‌های خوبی را در حوزه اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند.
ریاحی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ایجاد اشتغال فراگیر ، برای اجرای ۴۰ طرح ۳۹۰ میلیارد ریال پرداخت ‌شد که در این زمینه ۱۷۰ نفر هم در اولویت دریافت وام هستند.
هم‌اکنون پنج هزار و ۸۹۷ شرکت تعاونی و اتحادیه با ۹۹۹ هزار و ۲۹۱ نفر عضو و ۵۰ هزار و ۵۳۸ فرصت شغلی و با سرمایه چهار هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال در استان ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.
بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، ۱۵ درصد یک‌میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت استان یزد در روستاها و بقیه در ۲۱ شهر زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ