ایجاد ۱۵۷هزار شغل در بخش میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۵۷ هزار شغل در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح اقامتگاه بوم گردی «سرای همایونی» در جمع خبرنگاران با توجه به توسعه اماکن اقامتی و گردشگری گفت: خوشبختانه با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی از منابع ارزان قیمت صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اعلام اینکه هفته گذشته تفاهم نامه آن به امضا رسید، گفت: احیا بناهای تاریخی و تبدیل آنها به محل هایی برای کسب و کار و اشتغال با همکاری صندوق توسعه ملی و سازمان میراث فرهنگی در این حوزه ۱۵۷ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: به واسطه این تفاهم نامه و این رقم به ما این امکان را می دهد که از طرح های اشتغال زای سریع حمایت کنیم.
مونسان یکی از بخش های مهم این تفاهم نامه را تبدیل بناهای تاریخی به محل های اقامتی عنوان کرد و افزود: مزایای بسیاری این اقامتگاه ها در ایجاد شغل و درآمدزایی دارد و در کنار آن، بافتهای تاریخی حفظ و احیا خواهد شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه اندازی افزون بر ۶۰۰ واحد اقامتگاه بوم گردی در کشور خبر داد و گفت: هدف گذاری ما این است که آنرا به ۲ هزار اقامتگاه بوم گردی افزایش دهیم تا طبیعت گردی که یکی از مزیت های کشور ماست توسعه بیشتری پیدا کند.
وی این تفاهمنامه را مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری دانست که میان سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسیده است.
مونسان در عین حال از ثبت جهانی محور تاریخی فیروزآباد تا بیشاپور و کازرون به طول یکصد کیلومتر خبر داد و افزود: از آنجا که سالانه سهمیه ایران در ثبت جهانی یک مورد است، اگر قرار بود موضوعاتی که در این محور وجود دارد را تک به تک ثبت کنیم؛ با توجه به ۸ بنای تاریخی و ۸ سنگواره موجود در این مکان ها شاید بیش از ۱۵ سال به درازا می کشید که این ها را به ثبت برسانیم، بنابر این با تلاش توانستیم یک محور را به ثبت جهانی برسانیم.
به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از این پس هر کاوشی در این محور انجام گیرد و موضوع جدیدی کشف شود ذیل این پرونده در ثبت جهانی قرار می گیرد.
مونسان در خصوص موضوع تبدیل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تصریح کرد: کلیات این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما چند روز گذشته شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرده که بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی است که به مجلس بازگشته می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور روز سه شنبه ۳۰ مردادماه جاری از محور تاریخی فیروزآباد، بیشاپور و کازرون بازدید خواهدکرد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ