ایجاد ۱۵هزار فرصت شغلی جدید طی سال جاری در مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی طی سال جاری در استان مرکزی ایجاد شده که از افزایش ۲۰ درصدی ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته حکایت دارد.


به گزارش بازارکار محمد تقی آبایی هزاوه پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه مربوط به اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش اداره کل کمیته امداد و بهزیستی استان است. وی ادامه داد: رقم ابلاغی تسهیلات اشتغال زایی به کمیته امداد استان از سوی ۱۲ بانک عامل ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که تا کنون ۷۷ میلیارد و یکصد میلیون تومان معادل ۹۷ درصد تخصیص پیدا کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان مرکزی دو هزار و ۴۰۷ نفر مددجو برای دریافت این تسهیلات با رقم ۸۹ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند و اکنون یک هزار و ۶۵۰ نفر مددجو موفق به دریافت ۶۲ میلیارد تسهیلات در این حوزه شدند که معادل ۸۰ درصد رقم تخصیص یافته به استان می‌باشد.
آبایی بیان کرد: رقم ابلاغی تسهیلات بند ب تبصره بودجه به اداره کل بهزیستی استان ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معادل ۸۲.۵ درصد تخصیص داشته است. وی افزود: ۶۶۰ نفر از مددجویان بهزیستی از طریق این اداره کل برای دریافت تسهیلات به رقم ۲۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که خوشبختانه تا کنون ۶۰۱ مددجو توانستند تسهیلات به رقم ۲۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان معادل ۹۰ رقم درصد رقم تخصیصی را دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ارتباط با رقم تسهیلات مشاغل خانگی استان گفت: در این خصوص تسهیلات قرض الحسنه به رقم چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داشتیم که توسط دو بانک عامل پرداخت شده است. آبایی بیان کرد: تاکنون ۳۸۵ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معادل چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به دو بانک عامل معرفی شده است و ۳۱۸ نفر نیز موفق به دریافت سه میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان شدند که معادل ۸۲ درصد رقم تخصیصی به استان است.
وی عنوان کرد: در مجموع بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید طی سال جاری در استان مرکزی ایجاد شده است که از افزایش ۲۰ درصدی اشتغال نسبت به سال گذشته حکایت دارد.
آبایی افزود: در هفت سال اخیر آمار بیمه شدگان اجباری استان که مشمول ماده ۴۸ قانون کار هستند که کار فرما موظف است کارگران را بیمه کند، نسبت به پنج سال گذشته یک رقم قابل ملاحظه است یعنی نزدیک ۱۲ هزار بیمه شده اجباری به مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی در سال ۹۸ افزوده شده است که نسبت به سایر مشاغل از قبیل مشاغل خانگی، خود اشتغالی و… می‌توان گفت بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است

منبع : بازار کار

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ