ایجاد یک هزار و ۴۰۰ شغل در عرصه گردشگری گیلان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گیلان گفت : سال گذشته با صدور ۵۵۰ پروانه بهره برداری در استان یک هزار و ۴۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.

شهرود امیر انتخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۸، ۵۵۰ پروانه بهره برداری صادر و یک هزار و ۳۷۰ پروانه بهره‌ برداری تاسیسات گردشگری نیز تمدید شده است.
وی اظهار داشت: پروانه های صادر شده برای واحدهای گردشگری چون هتل، هتل آپارتمان، واحد پذیرایی، مجتمع گردشگری، مرکز سرگرمی -تفریحی، خانه مسافر، بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی جدید بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از افتتاح ۹۰ پروژه گردشگری در سال جدید خبر داد و گفت: ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۱ هتل و هتل آپارتمان، سه سفره‌خانه، دو مهمانپذیر، ۱۶ واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع گردشگری، هفت پروژه عمرانی و هشت طرح صنایع دستی و خدماتی با حجم سرمایه‌گذاری دو هزار۵۰۰ میلیارد ریال در ابتدای سال ۹۹ و پس از عبور از بحران کرونا مورد بهره‌برداری قرار می گیرند.

امیر انتخابی افزود : ۲۹۵ پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار میلیارد ریال نیز در استان در دست اجرا است و با تکمیل این پروژه‌های گردشگری، زمینه اشتغال برای چهار هزار و ۳۰۰ نفر به ‌صورت مستقیم در گیلان فراهم می‌شود.
هم اکنون ۱۰۵ هتل، ۳۳هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ