ایجاد یکهزار و ۶۵ فرصت شغلی در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با تصویب ۵۲۸ طرح اشتغال پایدار روستایی و فراگیر، یکهزار و۶۵ فرصت شغلی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان ایجاد شده که امیدواریم شاهد افزایش این رقم تا پایان سال باشیم.

به گزارش ایرنا جلیل جباری روز یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: تسهیلات پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها، یکهزار و ۴۰۵ میلیارد ریال است که به تدریج توسط بانک های عامل پرداخت می شود.
وی با اشاره به دریافت مجوز سرمایه گذاری ۴۰۰ طرح حوزه میراث فرهنگی و گردشگری طی ۱۰ سال گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: از این تعداد، ۵۲ طرح در حال اجراست.
وی بیان کرد: متوط پیشرفت فیزیکی این طرح های سرمایه گذاری به بیش از ۵۰ درصد می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با گلایه از موازی کاری در صدور مجوزها ادامه داد: مدت زمان زیاد صدور مجوزها و برخی موازی کاری بین دستگاه ها به ضرر استان است و باید در این کارگروه برای آنها چاره اندیشی شود.
جباری با اشاره به دستاوردهای سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به آذربایجان غربی گفت: در این سفر دستور توسعه مجموعه فرهنگی هنری شمس، ایجاد موزه خوی در ساختمان تاریخی شورای شهر، تامین اعتبار مرمت و احیای مسجد جامع و بخشی از بازار تاریخی ارومیه و تامین تسهیلات گردشگری برای واجدان شرایط دریافت شد.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: سهم جذب اعتبارات روستایی در استان کم است و باید در این زمینه بیشتر کار کرد.
پیمان آرامون، بیان کرد: این معاونت از سرمایه گذاران برای توسعه روزافزون صنعت گردشگری استان حمایت می کند.
به گفته وی، مدت زمان صدور مجوز برای طرح های گردشگری نباید بیش از یک ماه طول بکشد و در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، معاونت عمرانی استانداری جهت پیگیری وارد عمل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ