ایجاد مشاغل خانگی از ضرورت‌های رونق اقتصادی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری گفت: ایجاد مشاغل خانگی از ضرورت‌های رونق اقتصادی درشرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چالویی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری تهران اظهار داشت: با تشکیل کارگروه‌هایی نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اشتغال و کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری در راستای تسهیل برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدامات قابل قبولی انجام شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در خصوص رفع موانع تولید گفت: در سال ۹۷ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار تشکیل و در خصوص موضوعاتی نظیر مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بررسی و برطرف شده است.
چالویی با اشاره به موضوع همکاری بانک‌ها با اشتغال روستایی و عشایر عنوان داشت: بانک‌های کشاورزی، توسعه و تعاون، پست بانک و صندوق امید موظف به خدمات رسانی برای اشتغال روستایی و عشایر هستند.
وی ادامه داد: بانک کشاورزی و بانک توسعه و تعاون عملکرد قابل قبولی داشتند ولی متاسفانه پست بانک و صندوق امید عملکرد خوبی از خود نشان ندادند که در سال ۹۸ با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.
چالویی در خصوص ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۹۷ گفت: دراجرای دستورالعمل و حمایت از مشاغل خانگی در کشور، استان تهران با ایجاد ۱۱۱۶ شغل رتبه نخست را در کشور به دست آورد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری اشتغال پایدار با دانست و گفت: از ۴۸۰ میلیارد ریال سهمیه ابلاغی به استان تهران بیش از ۳۶۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در سال ۹۷ اجرایی شده و امید داریم در سال ۹۸ نیز کار به صورت جدی تر با بازدهی بیشتر پیش روی داشته باشد.
چالویی با اشاره به ضرورت توسعه بستر اشتغال در استان تهران تصریح کرد: سال ۹۷ بیش از ۲۸۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به کارآفرینان استان اعطا شد که زمینه ساز اشتغال ۶۸۰۰ نفر شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری با توجه به شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری برای امسال عنوان داشت: مطابق برنامه ریزی‌ها در صدد هستیم در سال جاری با حضور مستقیم در میان صنعت گران و کارخانه‌ها و بخش‌های تولیدی مشکلات را شناسایی و در محل تولید راهکارهای اثر گذار و تخصصی مصوب شود.
چالویی در پایان گفت: ایجاد محیطی امن و امیدآفرین برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ضروری است و اداره کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری با تمام توان با ادامه بازدیدهای میدانی و تخصصی از واحدهای تولیدی سراسر استان تهران در راستای حمایت و تسهیل در فعالیت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تلاش می‌کند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ