ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۳۴ هزار نفر در بخش تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳ هزار و ۱۵۴ تعاونی در گرایش های مختلف در این استان ایجاد شده که زمینه اشتغال ۳۴ هزار و ۱۲ نفر در آنها فراهم شده است.

پروانه نیک مرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲ تعاونی با اشتغال ۱۰ نفر و عضویت ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده بودند.
وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد ۳ هزار و ۱۵۴ واحد تعاونی با عضویت ۳۱۶ هزار و ۶۴۹ نفر در این استان به ثبت رسیده است.
نییک مرام ایجاد تعاونی‌های تخصصی، کارآمد و توانمند برای نقش آفرینی را در ابعاد مختلف جامعه ضروری دانست و بیان کرد: تقویت و حمایت از تعاونی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین یکی از اهداف و اولویت‌های مهم این اداره کل را توسعه تعاونی‌ها برای بانوان دانست و افزود: بانوان در تحقق شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» و نیز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نقش موثری دارند.
نیک مرام تصریح کرد: هم اینک ۲۰۴ تعاونی بانوان در گرایش های متفاوت با اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر در استان ایجاد شده در حالی که پیش از انقلاب هیچ گونه تعاونی مربوط به بانوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت.
وی ابراز داشت: باید با آسیب شناسی مناسب نسبت به رفع مسائل و مشکلات تعاونی ها و پویایی روزافزون بخش تعاونی به عنوان یکی از حوزه های مهم اقتصادی اقدام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال ۳۵۹ تعاونی غیر فعال در این استان شناسایی و با تکمیل فرم‌های نظارت عمومی، مالی و مدیریتی تعیین تکلیف و از فهرست آمار تعاونی‌های موجود خارج شدند.
نیک مرام بیان کرد: رویکرد و راهبرد اساسی این اداره کل در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کارآمدی و تثبیت فعالیت و وضعیت موجود اشتغال تعاونی‌های تولیدی فعال در بخش‌های مختلف است.
وی گفت: افق بخش تعاونی در پنج سال پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد از جمله تشکیل ۲۰۰ تعاونی در گرایش های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات، تشکیل ۲۵ تعاونی صادرات گرا به ویژه در بخش صنایع دستی، تشکیل هفت شرکت توسعه عمرانی شهرستانی، تشکیل ۲۵ تعاونی آبران به منظور استفاده از پتانسیل های منطقه و دیگر موارد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ