ایجاد بیش از ۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به پرداخت۲۴۰۲ فقره وام اشتغال برای مددجویان زنجانی گفت: در صورت تامین منابع امسال ۴ هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، هدایت صفری شب گذشته در دیدار با بخشدار بخش مرکزی زنجان به اقدامات این نهاد در عرصه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در راستای بسترسازی اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بیش از ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع داخلی این نهاد و منابع بانکی پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در سال گذشته با همکاری بانک های عامل وصندوق امداد ولایت ۲ هزارو۴۰۲ فقره وام اشتغال با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده، که برای ۲ هزار و۸۸۲ نفرشغل ایجاد شد است.

به گفته صفری برنامه ریزی شده است امسال این میزان فرصت شغلی با رویکرد طرح های نو وخلاقانه با هدف توانمندسازی جامعه هدف به شرط تامین منابع به بیش از ۴ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های هدف‌گذاری شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته، گفت: با فعالیت مناسب مجموعه، همراهی مطلوب مسئولان استانی و شهرستانی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در بخش‌های مختلف در سال گذشته به‌صورت کامل محقق شده است.

صفری با اشاره به اینکه یکی دیگر ازعوامل مهم تحقق کامل برنامه‌های هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته افزایش حدنصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد بوده است، افزود: جمع آوری ۱۴میلیارد تومان زکات، اعزام پنج هزار مددجوی تحت حمایت به اردوهای فرهنگی، زیارتی وتربیتی ارائه اموزش های فنی وحرفه ای به حدود ۳هزار و۲۰۰ نفر از مددجویان و ارتقاء میانگین سرانه ایتام ومحسنین از برنامه های شاخص این نهاد در سال گذشته بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به «رونق تولید»، گفت: در صورت قرار دادن زمین در اختیار کمیته امداد این نهاد آمادگی دارد مجتمع های خدماتی ورفاهی در جهت توسعه فعالیت های اشتغالزایی برای برای جامعه هدف با تاکید بر طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان بصورت تجمعی دایر نماید.

صفری با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه همسو با برنامه‌ها ازرویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان در سال جدید است که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

حقیقی بخشدار بخش مرکزی نیز با تقدیر از فعالیت ها وخدمات کمیته امداد گفت: حضور ما در کمیته امداد اعلام آمادگی جهت ارتقاءهمکاریها در تمامی زمینه ها ازجمله آموزش، اشتغال و توانمندسازی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ