ایجاد افزون بر ۱۰۰۰ شغل فراگیر در روستاهای کرج

کرج - فرماندار کرج گفت: برای هزار و ۶۵ نفر در روستاهای کرج اشتغال فراگیر ایجادشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس شفقی به تشریح روند اقدامات انجام‌شده در حوزه اشتغال‌زایی روستایی پرداخت و سهم اشتغال روستایی در شهرستان کرج را ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۹۸ طرح اشتغال‌زا در کارگروه اشتغال به تصویب رسیده و ۹۳ پرونده نیز به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی معرفی‌شده است.

وی با اعلام اینکه طی ماه اخیر از طرح‌های معرفی‌شده به بانک‌ها در بخش فراگیر، ۹۹۷ شغل برای روستاییان کرج ایجادشده است، به تفکیک اعتبار پیش‌بینی‌شده در هر بخش را نیز برشمرد و افزود: اعتبار اشتغال روستایی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ۱۳.۵ میلیارد تومان، صنایع و معادن ۳ میلیارد تومان، خدمات و فناوری اطلاعات ۴.۵ میلیارد تومان، گردشگری ۳ میلیارد تومان، صنایع‌دستی و فعالیت‌های فرش‌های دستباف ۳ میلیارد تومان و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر نیز۳ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار کرج همچنین سهم هر بخش در ایجاد شغل را مورد تشریح قرار داد و بابیان اینکه بیشترین سهم اشتغال‌زایی در بخش روستایی کرج به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دارد، گفت: ۴۵ درصد از سهم اشتغال در روستاهای کرج با بیشترین رقم مربوط به بخش کشاورزی و منابع طبیعی است و سایر بخش‌ها شامل فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات با ۱۵ درصد در رتبه دوم قرار دارند.

شفقی افزود: ۱۰ درصد از سهم اشتغال‌زایی شهرستان کرج در بخش صنایع و معادن کوچک، ۱۰ درصد گردشگری، ۱۰ درصد صنایع‌دستی و ۱۰ درصد مابقی نیز مربوط به فعالیت واحدهای تولیدی در نواحی صنعتی روستایی کرج است.

وی با تاکید بر اینکه برای هزار و ۶۵ نفر در روستاهای کرج اشتغال فراگیر ایجادشده است، گفت: بیشترین سهم شغل ایجادشده از این سرفصل مربوط به صنعت و خدمات است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری البرز اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ