ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با توسعه مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز زنجان ؛ مسوول کارگروه اشتغال ومعیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت:امسال سهم استان زنجان از طرح توسعه مشاغل خانگی روستایی هزار و ۸۰۰ نفر از روستاییان است که استقبال بانوان زنجانی از مشاغل خانگی بیشتر از مردان است.


وی با اشاره به اینکه اولویت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان با ۱۰۰ روستای محروم تحت پوشش این قرارگاه است افزود: مشاغل خانگی فرشبافی، خیاطی، زنبورداری، دامداری، ملیله کاری، قلم زنی، ترجمه زبان انگلیسی از جمله رشته های در نظر گرفته شده به منظور ثبت نام افراد روستایی در این طرح است.

داداشی با اشاره به اینکه ثبت نام کنندگان بر اساس رشته های ثبت نامی و بر حسب نیاز، از سوی کارشناسان ذیربط اعزامی به روستاها، تحت آموزش قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در این طرح پس از آموزش و راه اندازی شغل خانگی روستایی، گروه های پشتیبان از مشاغل خانگی حمایت کرده و محصولات تولید شده از سوی روستائیان تحت پوشش طرح را بازار رسانی خواهند کرد تا به قیمت اصلی به فروش رسیده و جلوی واسطه‌گری نیز گرفته شود.

وی با بیان اینکه همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در روستاهای این استان دقیق و جدی است، افزود: در این رابطه جلسات متعدد توجیهی در سطح روستاهای هدف قرارگاه برگزار شده و از متقاضیان نیز ثبت نام به عمل آمده است.

مسوول کارگروه اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان زنجان، هدف از اجرای این طرح را بهبود وضع معیشتی و افزایش رفاه خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و ایجاد شغل پایدار برای افراد توانمند و بیکار در سطح روستاهای محروم این استان، ذکر کرد و اظهار داشت: افراد متقاضی در این طرح هنگام ثبت نام نباید زیر پوشش بیمه اعم از خصوصی یا دولتی باشند که در این صورت ثبت نام صورت نخواهد گرفت.

داداشی با تاکید بر اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی این استان اولویت با روستاهایی با ضریب محرومیت بالا است، افزود: ایجاد اشتغال روستایی نه فقط از مهاجرت روستائیان و خالی شدن آنها از سکنه، جلوگیری می کند بلکه این روستاها را پویا و فعال تر کرده و موجب کسب و کار بهتر و بیشتر و رونق اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان، بانی این طرح در زنجان است و جهاد دانشگاهی و همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به عنوان مجری هستند، تصریح کرد: عوامل جهاد دانشگاهی و این قرارگاه، کار توجیه، ثبت نام، معرفی رشته ها، آموزش و راه اندازی را عهده دار هستند و در این راستا نیز تفاهمنامه ای میان این ۲ نهاد، حدود ۲ ماه قبل به امضا رسیده است.

داداشی اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر و قابل توجه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی استان زنجان ایجاد اشتغال و جلوگیری از بیکاری و مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ