ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۲۰۰ مددجوی بهزیستی در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۲۰۰ مددجوی بهزیستی در این استان خبر داد.
فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در راستای اشتغالزایی در استان طرحی به منظور اشتغال سه ساله به نام اشتغال پایدار تنظیم و طراحی شده است.


به گزارش بازارکار وی افزود: برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال پایدار ایجاد شده است که این به معنی تحقق ۷۵ درصدی اشتغال مورد انتظار است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ برنامه کارفرمایی و خویش فرمایی برای مددجویان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در برنامه خویش فرمایی، خود فرد بنا بر تفاهم نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای بسته شده است، شغلی را فرا می‌گیرد که به آن فرد تحت پوشش هم بیمه و هم ۵۰ میلیون تومان وام ۴ درصد داده می‌شود.
این مسئول گفت: کارفرما در استان کرمانشاه که پنج مددجو را زیر مجموعه کاری خود مشغول به کار کند به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام و به مدت پنج سال نیز بیمه مددجو توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.
رضوان مدنی به راه اندازی و ایجاد کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: ۱۱ تعاونی روستایی در کرمانشاه ثبت شده است که در هر کدام از این تعاونی‌ها ۱۰ الی ۱۵ نفر در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی، پخت نان و بسته بندی فعالیت می‌کنند.
وی از اجرای طرح پرورش بوقلمون و زنبور عسل در استان خبر داد و تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح ۴۰۰ نفر در استان مشغول به کار می‌شوند.

منبع: بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ