ایجاد اشتغال جدید برای ۱۰ هزار نفر در قم در سال ۹۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در سال جاری تاکنون برای ۱۰ هزار و ۹۰۱ نفر اشتغال جدید در استان به وجود آمد، در حالی که پیش بینی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در سال جاری ایجاد شغل برای ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد رضا کاویانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرده است که با ۲۶۵ میلیارد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی قم در سال جاری برای دو هزار و ۱۴۶ نفر اشتغال به وجود آمد.

وی ادامه داد: در سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم پیش بینی شده بود که در سال ۹۷ با ۲۶۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زیرمجموعه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای دو هزار و ۸۰۱ نفر در قم اشتغال به وجود بیاید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال گذشته، گردشگری، صنایع دستی، مبلمان و مصنوعات چوبی، کفش و دمپایی، سوهان و مصنوعات پلاستیکی از جمله رسته‌های اولویت دار برای پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر بود.

کاویانی با اشاره به جلسات کارگروه اشتغال استان قم اظهار کرد: این جلسات از این به بعد هر دو هفته یک بار در استان قم تشکیل خواهد شد تا به مسائل بخش اشتغال در جلسات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده به استان قم در طرح اشتغال پایدار روستایی را به متقاضیان پرداخت کردیم و استان اکنون رتبه سوم را در زمینه انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات این طرح در کشور دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: کاهش بیمه شدگان اجباری و افراد تبعی را در قالب آمار سالیانه در استان نداریم و این آمار از فروردین سال گذشته تاکنون مثبت بوده است، البته کاهش به صورت فصلی رخ داده است و تا آبان ماه به سه هزار و ۷۵ نفر در قم بیمه بیکاری پرداخت شده است.

کاویانی با اشاره به آمار ایجاد اشتغال جدید در استان قم اظهار کرد: در سال جاری تاکنون برای ۱۰ هزار و ۹۰۱ نفر در استان اشتغال جدید به وجود آمد، در حالی پیش بینی سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در سال جاری ایجاد شغل برای ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر بود. درصد تحقق این سند در بخش اشتغال ۷۳ درصد بوده است و سامانه رصد اشتغال سه هزار و ۹۷۷ نفر را در سال جاری در استان قم تائید کرده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان برای سال ۹۷، مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تاکنون دو هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان از این سرمایه گذاری محقق شده است و درصد تحقق این سند در این بخش ۵۷ درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: امکان برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد بیکار در استان قم برای تبدیل آن‌ها به افراد متخصص موردنیاز واحدهای تولیدی وجود دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ