ایجاد اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر با پرداخت تسهیلات روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط موسسات عامل برای ۱۰ هزار و ۱۴۶ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است.

رضا نقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در آذربایجان‌غربی با پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات توسط موسسات عامل برای ۱۰ هزار و ۱۴۶ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این میزان اشتغال برای سه هزار و ۴۸۹ طرح در آذربایجان‌غربی است، عنوان کرد: تسهیلات پرداخت شده برای این تعداد طرح برابر با سه هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۱۹ هزار و ۷۸۵ طرح در سامانه کارا ثبت‌نام شده بود، افزود: با بررسی رسته‌های مختلف بسیاری از این طرح‌ها در همان ابتدا ریزش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه کل اعتبار آذربایجان‌غربی برای این طرح پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: از این میزان اعتبار سه هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال ابلاغ و یک هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال اعتبار باقی مانده است.

نقی‌زاده تعداد طرح‌های معرفی شده به موسسات و بانک‌های عامل را چهار هزار و ۹۷۰ مورد برشمرد و تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۶ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال بوده که با عملیاتی شدن این طرح‌ها برای ۱۵ هزار و ۷۴۵ نفر در سطح استان شغل ایجاد می‌شود.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ