ایجاد اشتغال برای ۲۲۰ نفر در میاندوآب

سرمست چوپان نژاد در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: براساس سهمیه ای که امسال برای ما ابلاغ شده است، باید برای ۷۵۰ نفر اشتغال زایی کنیم، این اشتغال باید در قالب راهبران شغلی ۳۱۳ نفر، اجرای طرح های خودکفایی ۶۲۵ نفر و کاریابی ۱۲۵ نفر ایجاد شود.


این مسئول کل اعتباری که برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است، ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته است، بنابراین افراد دارای شرایط را به بانک ها معرفی کرده ایم.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به متقاصیان واجد الشرایط پرداخت شده است، اظهار کرد: امسال ۲۲۰ نفر وام دریافت کرده اند و برای ۴۰ نفر کاریابی انجام شده است.
این مسئول به پرداخت تسهیلات بانکی در قالب وام های قرض الحسنه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به بافت منطقه ۷۰ درصد مشاغل ایجاد شده دامداری و دامپروری است، سایر مشاغل نیز شامل اهنگری، ام دی اف کاری و ... می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب چوپان نژاد با بیان اینکه ۲۱ مرکز نیکوکاری در این شهرستان افتتاح کرده ایم، که تعدادی از آنها به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: ۳ مرکز تخصصی زکات،۳ مرکز تخصصی پیوند مدارس و حوزه علمیه و یک مرکز خیریه کارآفرینی نیز افتتاح کرده ایم.
وی ضمن اینکه برای تحقق اهداف مورد انتظار از مرکز خیرین کارآفرین ابراز امیدواری کرد، گفت: چنانچه زیرساخت های موردنیاز فراهم شود، بهتر می توان نتیجه گرفت و برای اشتغال زایی گام های بلندی برداشت.
این مسئول اهتمام به توانمندسازی را رویکرد اصلی کمیته امداد امام خمینی دانست و اظهار کرد: برای رعایت کرامت انسانی و حفظ عزت نفس خانواده ها در تلاش هستیم، و یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه اشتغال زایی برای خانواده ها است.
چوپان نژاد برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه ابراز امیدواری کرد و گفت: ما در توانمندسازی خانواده ها زمانی موفق خواهیم شد، که شرایط اقتصادی جامعه در حالت کلی تغییر کند و اشتغال زایی به معنای تام کلمه صورت گیرد، چرا که تورم حاکم بر جامعه نه تنها زندگی اقشار بی بضاعت بلکه افراد صاحب سرمایه را هم تحت شعاع قرار داده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ