اولویت استخدام در آموزش و پرورش با نیروهای حق‌التدریس و نهضتی باشد

۲ نظر

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که اولویت استخدام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق‌التدریسی باشد.


محمد قمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص برگزاری آزمون استخدامی ۱۷ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه جمعیت دانش‌آموزی در حال افزایش است و هر ساله تعداد زیادی از معلمین بازنشسته می‌شوند، طبیعی است که آموزش و پرورش نیاز به نیروی تازه نفس و جایگزین دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فلسفه وجودی دانشگاه‌های تربیت معلم و فرهنگیان این بود که نیروهایی را تربیت کرده و وارد سیستم آموزش و پرورش کنند که دوره کارورزی را گذرانده و آموزش‌های لازم مدرسی را سپری کرده باشند.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: اگر نیروهای تربیت شده دانشگاه‌های فرهنگیان پاسخگوی نیاز وزارت آموزش و پرورش نبود، باید از نیروهایی حق‌التدریسی که چندین ساله مشغول تدریس هستند و هنوز وضعیت آنها تعیین و تکلیف نشده، استفاده کنند.

وی ادامه داد: نیروهای حق‌التدریسی و نهضت چندین سال است که مشغول تدریس هستند و امید دارند که در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند و مجلس شورای اسلامی نیز موافق استخدام آنها است.با بررسی‌هایی که انجام شد، تصمیم براین شد که این نیروها از طریق برگزاری آزمون و بررسی سوابق آنها گزینش شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه شود و وزارتخانه باید در این آزمون اولویت استخدام را فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریسی قرار دهد و به هر صورت باید کمبود معلم جبران شود تا سیستم آموزشی دچار خلاء نشود.

منبع :خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای اولویت استخدام در آموزش و پرورش با نیروهای حق‌التدریس و نهضتی باشد

  • م
    محمد
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
    سلام
    ما نه بیمه داریم با ماهی 700 هزارتومان چکار بکنیم ما باید به کجا حرف خودمان را بزنیم که جواب بدهند
    • م
      محمد
      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
      سلام
      دولت محترم روحانی چرا نیروی های حق التدریس را استخدام نمی کند
      بخدا ما خسته شدیم اگر نمی خواهید چرا با جوانی و عمر ما بازی می کنید

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ