انجام نقل و انتقالات برون استانی بیش از ۴۰ درصد فرهنگیان متقاضی

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش از انجام نقل و انتقال برون استانی بیش از ۴۰ درصد از فرهنگیان متقاضی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام سامانه نقل و انتقالات بیش از ۲۰ هزار نفر از معلمان، متقاضی انتقال برون استانی بودند که در مرحله اول با درخواست حدود ۳۰ درصد از متقاضیان از طریق سامانه موافقت کردیم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نقل و انتقالات که خارج از سیستم و به صورت اضطراری انجام می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم با درخواست حدود ۱۰ درصد دیگر از متقاضیان موافقت شود؛ بنابراین حدود ۴۰ درصد از فرهنگیان امسال منتقل می‌شوند.

حسین‌بُر تصریح کرد: در مرحله دوم نقل و انتقالات بر اساس توافق‌های صورت گرفته با مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی، در صورت توافق با انتقال اضطراری نیروها، این مرکز ساعات حق التدریس مورد نیاز مبدا انتقال را تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در فرآیند نقل و انتقالات همه اختیارات به استان‌های مبدا و مقصد تفویض شد و استان‌ها بر اساس معیارهای اساسی، نیاز و عدم نیاز و در کنار آن لحاظ کردن مشکلات فرهنگیان و با توجه به امتیازات مکتسبه این فرآیند را مدیریت کردند.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش افزود: به جز ۱۵ استان که در آنها تقاضای خروج بیشتر از ورود بود، بقیه استان‌ها از توازن خوبی در فرآیند نقل و انتقالات برخوردار بودند؛ بیشترین ورودی مربوط به شهر تهران با ۱۴۵۰ نفر و کمترین خروجی نیز مربوط به شهر تهران با ۲۲ نفر است.

حسین‌بُر کمترین ورودی با آمار انتقالی ۲۷ نفر را مربوط به استان ایلام اعلام و عنوان کرد: بیشترین خروجی مربوط به استان خراسان رضوی با ۶۰۰ نفر است که البته این استان ۴۰۰ نفر نیز ورودی داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار نقل و انتقال فرهنگیان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ