امکان شرکت پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۰ در آزمون سال آینده

به گزارش ایسنا، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی(سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲) از روز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا روز سه شنبه ۱۰ اسفند ادامه دارد. این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۱ در کلیه رشته ها به جز رشته مددکاری اجتماعی به صورت یک مرحله ای برگزار خواهد شد.


منابع به روزرسانی شده آزمون آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی ۱۴۰۱ ، از روز ششم شهریور ماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار دارد.
دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشتته تحصتیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیل حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ توستط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر الزامی است.
دانشجویان تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ فوق فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در این آزمون هستند. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.
رشته های مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مشخص شده و رشته های مورد تایید دانشگاه علمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت قرار نمی گیرد.
داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش جدول شماره ۱ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد. به عنوان مثال اگر دانش آموخته رشته هوشبری، مجموعه امتحانی پرستاری را انتخاب کرده و پس از شرکت در آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود، در صورت داشتن سایر شرایط، فقط مجاز به انتخاب و تحصیل در رشته محل های دو رشته پرستاری مراقبت های ویژه و ویژه نوزادان از مجموعه پرستاری می باشد.
طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، مدارک دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از ۱۲ در مقطع کارشناسی و همچنین مدارک دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده‌اند، صرفا دارای ارزش استخدامی می باشد و این افراد به دلیل عدم احراز شرایط بند ۳-۲ -آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب چهل و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مجاز به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی نیستند.
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.
عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از دیگر شرایط شرکت در آزمون فوق اعلام شده است.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفا برای دوره های حضوری بوده و جهت دوره های غیر حضوری (مجازی)، ممنوعیت وجود دارد.
دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم مانده یا از ادامه تحصیل منصرف می شوند، پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، می توانند مجددا در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نمایند.
کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل که متقاضی ثبت نام و شرکت در این آزمون هستند،در صورت ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده،باید تا زمان قبولی در این آزمون، انصراف دهند. بدیهی است در صورتی که دانشجویان این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
طبق رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می توانند در آزمون سال ۱۴۰۱ ثبت نام و شرکت نمایند و افرادی که پس از پذیرش در آزمون سال گذشته، به دلیل مغایرت معدل، مغایرت مدرک تحصیلی، عدم ارائه ۲ سال سابقه کار بالینی در رشته های مورد نظر، عدم ارائه مدرک تحصیلی مورد تائید، لغو قبولی شده اند، با توجه به رای دیوان عدالت اداری، محرومیت یک ساله برای این افراد اعمال نخواهد شد.
در ر شته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون، کارشناسی ارشد اعلام شده، داوطلبان در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته شده نمی‌باشند.
همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، تمام وقت می باشد. بنابراین هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است. داوطلبان شاغل، قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.
بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی هم زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ