امکان جذب ۳ هزار نفر در هیئت علمی دانشگاه‌ها را داریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی جذب هیئت علمی بودند اما ما امکان جذب حدود ۳ هزار نفر را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بعداز ظهر امروز (دوشنبه) در بیست و هفتمین دوره جشنواره دانشجویان نمونه که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: امسال دانشجویان بیشتری از دانشجویان دوره دکتری این فرصت را پیدا کردند که در فهرست دانشجویان نمونه قرار بگیرند و مجموع تلاش ما در وزارتخانه برای این است که توجه به جامعه دانشگاهی معطوف شود.
وی گفت: طبیعی است که دانشجویان نمونه، سرآمد هستند، اما دانشجویان ما همه صاحب استعدادهای خوب و برجسته ای هستند و در کلان موضوع دستاوردهای دانشگاه بیانگر این مهم است.
وزیر علوم اظهار داشت: به عنوان یک معلم دانشگاهی می گویم که وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار اساتید دانشگاه یکی از محرک های قوی برای انجام و پیگیری تحقیقات علمی است.
غلامی تاکید کرد: دانشجویان به جز تحصیل و طی مدارج علمی در تولید علم و پیشبرد علم و فناوری هم موثر هستند و دانش آموختگان ما در آینده می توانند کارآفرینی داشته باشند و تحقیقات را ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی جذب هیئت علمی بودند اما ما امکان جذب حدود ۳ هزار نفر را داریم.
وزیر علوم تصریح کرد: برای ماندن در کشور دلیل زیاد است و آینده از آن جوانان است و الگوهای موفقی را می توان از سال‌های اخیر برای جامعه پیدا کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ