امشب؛ پایان مهلت ثبت‌نام جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهلت یک روزه ثبت‌نام جذب هیات علمی دانشگاه‌ها ساعت ۲۳ امشب برای جاماندگان پایان می‌یابد.

محمدرضا رضوان طلب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره مهلت یک روزه فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها، افزود: فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از ۱۰ آبان ماه در درگاه مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی الکترونیکی https://farakhanjazb.msrt.ir آغاز شد و تا ۲۵ آذرماه ادامه داشت.

وی افزود: به دنبال درخواست عده ای از متقاضیان که در فرصت فراخوان جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ثبت نام نکرده بودند، این فرصت تا ساعت ۲۳ امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه تمدید شد.

به گفته رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، این ثبت نام برای بیست و چهارمین فـراخـوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیات علمی (پـیمانـی و طـرح سـربـازی) دانـشگاه‌ها و مـوسسات آمـوزش عـالی و پژوهشی کـشور است که امسال برای نخستین بار فقط یک در دوره برگزار می شود.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم اظهار داشت: بر اساس اعلام قبلی هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها در این فراخوان باید جذب اعضای هیات علمی را بر اساس آمایش آموزش عالی انجام دهند.

وی گفت: اگر جذب هیات علمی در رشته و دانشگاهی بر اساس آمایش آموزش عالی انجام نشود، اعلام نیاز در آن رشته مورد پذیرش قرار نمی گیرد. همچنین در صورتی که دانشگاهی در رشته ای خاص متقاضی جذب بیشتر باشد، باید نیازهای خود را بر اساس این آمایش اعلام کند.

رضوان طلب تاکید کرد: شرایط اختصاصی داوطلبان نباید ناقض قوانین و مقررات جذب یا بر اساس انتخاب افراد از پیش تعیین شده تنظیم شود. علاوه بر این، هر داوطلب به محض ثبت نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شـرایط سـالم و عـادلانه شـرکتِ وی در رقابت فراهم شود.

به گزارش ایرنا، مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب هیات علمی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۴۵ نفر سهمیه به دانشگاه ها اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ