امسال برای ۲۳ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از تصویب ایجاد ۲۳ هزار شغل در سال جاری در این استان خبر داد.
یونس طاهری، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: نخستین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی تشکیل شد که چند مصوبه داشت.


وی افزود: در این جلسه مقرر شد در سال جاری برای ۲۳ هزار نفر در استان آذربایجان شرقی با اجرای طرح‌های مختلف ایجاد اشتغال شود.
معاون اشتغال اداره کل تعاون استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مصوبه دوم این جلسه، بحث اشتغال فراگیر روستایی بود که سال گذشته اجرا و تسهیلاتی برای طرح‌های اشتغال داده شده بود.
طاهری ادامه داد: همچنین مقرر شد، تسهیلات اشتغال روستایی که بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، به صورت کامل پرداخت شود تا منجر به نتیجه شده و از طرح‌ها بهره برداری شود که از این طریق نیز، فرصت‌های شغلی ایجاد خواهد شد.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در سال ۵۵ تعداد ۶۸۶ هزار شغل ایجاد شده بود، عنوان کرد: این رقم در سال گذشته به بیش از هزار و ۳۷۶ نفر یعنی به بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرد.
معاون اشتغال اداره کل تعاون استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این میزان اشتغال با اعطای تسهیلات اشتغالزایی در استان از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی بخش اشتغال ایجاد شده است.
طاهری اذعان داشت: با اجرای طرح‌های تبصره ۳، خوداشتغالی، بنگاه‌های اقتصادی زود بازده، ضربتی اشتغال، اشتغال کوچک و زود بازده، اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر و … تلاش کردیم تا میزان ایجاد اشتغال در این استان سال به سال افزایش پیدا کند.
وی از ایجاد ۵۴ موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های مهارت آموزی نیروی کار و اعطای گواهینامه جهت راه اندازی بنگاه‌های خرد، طرح کارورزی، اشتغال مشاغل خانگی، طرح‌های معافیت بیمه‌ای کارفرمایان، اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی (ارزی و ریالی) و کسب رتبه اول کشوری در زمینه معرفی متقاضیان از دیگر اقداماتی بود که طی سال‌های گذشته در استان اجرایی شده است.

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ