امریه جایگزین سربازی نخبگان مهارتی می‌شود

وزیر کار با بیان اینکه تجربه تحریم به ما نشان داد تحریم کالا، تکنولوژی، نفت و خیلی چیزها ممکن است اما ورود و خروج آدم‌ها از کشور و مهارت تحریم‌پذیر نیست، گفت: تلاش می‌کنیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشستی با نخبگان مهارتی که در مرکز تربیت مربی و فنی حرفه ای استان البرز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت پرداختن به بحث مهارت نیروی کار گفت: در گذشته ما در این حوزه‌ها ضعیف بودیم و امیدوارم اقدامات اخیر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در این خصوص موثر واقع شود.

وی با بیان این که گاهی در برخی مدارس، ذهن دانش‌آموزان را از مطالبی پر می‌کنند که در صنعت و کار آینده آنان تاثیری ندارد، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش عالی تا حدی این اتفاق جبران شده اما کافی نیست. تحقق پیشرفت نیازمند دانش و مهارت‌ آموزی به نیروی کار است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر دانش به صنعت مرتبط باشد، یک تحول جدی در صنعت و بازار کار رخ خواهد داد.
شریعتمداری با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر مهارت‌آموزی و صنعت دانش‌بنیان گفت: این موضوع در سطح عالی مورد توجه است اما در سطوح میانه نتوانستیم آن را جا بیندازیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نهادهای عمومی باید برنامه‌ریزی در این حوزه را آغاز کنند و بعد از آن بخش خصوصی به این حوزه وارد شود تا با سرعت بیشتری بتوانیم برای مهارت و دانش در کشور برنامه‌ریزی کنیم.
شریعتمداری ادامه داد: تجربه تحریم به ما نشان داد تحریم کالا، تکنولوژی، نفت و خیلی چیزها ممکن است اما ورود و خروج آدم‌ها از کشور و مهارت تحریم‌پذیر نیست. مهارت در کشور قابل تحریم نیست و می‌تواند خلق ثروت کند. این امر هم برای سطح ملی ما مفید است و هم با حضور نیروی ماهر در بیرون از مرزها فرصت‌آفرینی کند.
شریعتمداری افزود: در تلاش هستیم برای نخبگان مهارتی به جای سربازی امریه را جایگزین کنیم. این امر به اشتغال در کشور نیز کمک می‌کند.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در در تلاش هستیم تا در شکل مناسبی در حیطه فعالیت‌ها، سرمایه لازم را از طریق صندوق کارآفرینی و بانک توسعه تعاون تامین کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما باید مسابقات ملی مهارت را امری ملی تلقی کنیم و تمام وزارتخانه‌ها را در آن درگیر کنیم، عضویت و انجام مکاتبات برای عضویت در سازمان جهانی مهارت را ضروری دانست و از آغاز اقداماتی در این راستا خبر داد.
شریعتمداری گفت: بنیاد ملی نخبگان مهارتی باید در کشور به وجود بیاید تا بتواند در کنار بنیاد ملی نخبگان یا به صورت جداگانه کار کند. باید اقدامات لازم برای این موضوع حل و فصل شود.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ