امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بدون کنکور دوره های کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی و آخرین مهلت ثبت نام را اعلام کرد.


فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ثبت نام در دوره‌های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه سال ۱۳۹۹ از ۱۱ شهریور آغاز شد و داوطلبان می‌توانستند تا ۱۸ شهریور نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند، که این مهلت با توجه به اعلام برخی رشته‌های جدید و اصلاحات در دفترچه راهنمای پذیرش از سوی دانشگاه علمی کاربردی یک بار دیگر تمدید شد.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اضافه کرد: این مهلت ساعت ۲۴ امشب یک شنبه ۲۳ شهریور ماه به پایان می‌رسد.
زرین آمیزی درباره آخرین آمار مهلت ثبت نام در دوره‌های کاردانی به کارشناسی دانشگتاه علمی کاربردی گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد ۳۰ هزار و ۴۲۴ نفر در این دوره‌های ثبت نام کرده اند.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های کاردانی به کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی ۹۹ کرده اند می‌توانند با توجه به اصلاحات دفترچه و اعلام کد رشته‌های جدید در صورت تمایل تا امشب نسبت به مشاهده یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته خود اقدام کنند.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی، براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی- کاربردی و مصوبات مربوطه انجام می‌شود.
نکات مهم برای ثبت نام در دوره‌های کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی
متقاضیان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره (۳) مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند.
ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به متقاضیان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص پیدا می‌کند.
متقاضیان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام کنند.
متقاضیان سهمیه شاغل صرفا در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد.
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۴۶۶ هزار ریال (۴۶ هزار و ۶۰۰ تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام و هزینه ارسال پیام کوتاه، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.
دانشجویان سال آخر دوره کاردانی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ موفق به اخذ مدرک کاردانی خواهند شد، مجاز به انتخاب کدرشته محل هستند.
چنانچه دانشجو در یکی از کدرشته محل‌های انتخابی پذیرفته شود، ولی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره کاردانی نشود اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ