افزایش ۱۰۰ درصدی درخواست نقل و انتقال دانشجویان

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل: برای سال تحصیلی جدید درخواست نقل و انتقال دانشجویان بیش از صد درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰۰ درصدی درخواست نقل و انتقال دانشجویان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای ابوالفضل دانشور گفت: ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از اول اردیبهشت ماه در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان آغاز شد و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه داشت که بر اساس درخواست دانشجویان ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر در مقاطع مختلف در سامانه سجاد ثبت‌نام کردند.


وی افزود: بر اساس آمار موجود ۶۴۳ دانشجو از مقطع کاردانی، ۱۱ هزار و ۵۰۱ دانشجو از مقطع کارشناسی پیوسته و ۱۲۵ نفر از مقطع کارشناسی ناپیوسته درخواست نقل و انتقال در سامانه سجاد ثبت‌نام کردند و در مقطع دکتری حرفه‌ای دانشجویی درخواست میهمانی و انتقال نداشتیم.
سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: از تعداد ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر، ۶ هزار و ۹۹۸ نفر خانم و ۵ هزار و ۵۸۱ نفر از ثبت نام کنندگان آقا هستند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۹۴ نفر مجرد و یک هزارو ۸۸۵ نفر متاهل هستند.
دکتر دانشورافزود: بیشترین درخواست دانشجویان برای نقل و انتقال به دانشگاه‌های تهران بوده است و از این میزان ۱۱ هزار و ۵۹۰ نفر از دانشگاه‌های دولتی، ۲۰۴ نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۷۸۵ نفر از آموزشکده فنی درخواست نقل و انتقال داده‌اند.
سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها همچنان تعداد درخواست‌ها برای انتقال دانشجو بالا بود به طوری که تعداد این درخواست‌ها در سال ۹۸، ۱۰ هزارو ۸۱۲ نفر و در سال ۹۹، ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر بوده است. اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۶ هزار نفر کاهش یافت. برای سال تحصیلی جدید ما با رشد بیش از صد درصدی مواجه هستیم یعنی درخواست نقل و انتقال دانشجویان بیش از صد درصد افزایش یافته است.
دکتر دانشور افزود: دانشگاه‌های مبداء تا ۱۵ تیر ماه مهلت دارد تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهند و پس از آن، دانشگاه‌های مقصد نیز از ۱۵ تیر ماه تا پایان مرداد ماه با توجه به موافقت‌هایی که دانشگاه‌های مبدا انجام داده‌اند، فرصت دارند درخواست‌های ارسال شده دانشجویان را بررسی کنند.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ