افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم شایعه است

 سازمان برنامه و بودجه اعلام‌کرد: تاکنون هیچ تصمیمی درباره افزایش سن یا اصلاح سن بازنشستگی و چگونگی آن گرفته نشده است و شایعات منتشر شده در این زمینه مبنی بر تلاش دولت برای افزایش سن بازنشستگی تا ۱۰ سال درست نیست.

به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه با ارسال جوابیه‌ای به گزارش «اصرار و انکار بر سر افزایش سن بازنشستگی» در روزنامه «قدس» آورده است: «تدوین برنامه هفتم توسعه در مراحل پایانی قرار دارد و تاکنون هیچ تصمیمی درباره افزایش سن یا اصلاح سن بازنشستگی و چگونگی آن گرفته نشده و شایعات منتشر شده در این زمینه مبنی بر تلاش دولت برای افزایش سن بازنشستگی تا ۱۰ سال، درست نیست.

لایحه برنامه هفتم توسعه در سازمان برنامه و بودجه کل کشور در حال تدوین است و تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص افزایش سن یا اصلاح سن بازنشستگی و چگونگی افزایش آن گرفته نشده است.

شایان‌ذکر است، سازمان برنامه و بودجه همواره تلاش می‌کند همه جوانب و پیامدهای ایجاد شده توسط هر حکم در برنامه را در جامعه به‌طور کامل بررسی کند؛ بنابراین گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و ارائه آمار و اطلاعات غلط کاملا مردود است».

به گزارش ایرنا، آقایان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه و خانم ها با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه با ۲۰ روز حقوق می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ