افزایش بیش از ۵۰ درصد حقوق پرستاران و کادر نظام سلامت/ استخدام ۲۴ هزار نیروی پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی نوشت: به علت کمبود نیروی پرستار در دوران کرونا حدود ۲۴ هزار نیروی پرستار استخدام و بیش از ۵۰ درصد به حقوق پرستاران و کادر نظام سلامت اضافه شد.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت ۱۲می‌ (روز جهانی پرستار) نوشت: جای بسی افتخار است که اینجانب به عنوان یک پرستار و همچنین به عنوان معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به نمایندگی از جامعه بزرگ ۲۰۰ هزار نفری پرستاری ایران ۱۲ می، روز جهانی پرستار را به همه پرستاران کشورهای مختلف با هر رنگ، نژاد و هر زبان تبریک می‌گویم و با خضوع تمام دستان پر مهر آنان را می‌بوسم؛ قهرمانانی که بیش از یک سال است با از خود گذشتگی و ایثار فراوان و مراقبت از بیماران کووید ۱۹ حماسه‌های انسانی و اخلاقی بسیار خلق کردند و از سلامت مردم مراقبت کردند.

یکی از مهمترین چالش‌ها در دوره کووید۱۹ مسئله کمبود نیروی پرستاری بود بنابراین ۲۴ هزار نیروی پرستاری استخدام شد، همچنین ارائه تسهیلات جهت جذب نیرو پرستاری موقت، بهره گیری از ظرفیت کارکنان پرستاری اعم از پرسنل بازنشسته، دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان سال آخر پرستاری، اساتید و مربیان پرستاری برای ارائه خدمات پرستاری در بیمارستان‌ها و سیستم‌های مشاوره خود مراقبتی علیه کووید۱۹ انجام شد.

حضرتی افزود: مسئله دیگر موضوع توانمندسازی پرستاران و مدیران پرستاری بوده که این مهم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و بکارگیری تجارب موفق داخلی و خارجی در مراکز بهداشتی درمانی و آموزش و تربیت پنج هزار نفر از پرستاران جهت بخشهای ICU در دو سطح مقدماتی و پیشرفته انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین جهت حمایت و پشتیبانی‌های روانی، مالی و انگیزشی پرستاران اقدامات موثری از جمله افزایش بیش از ۵۰ درصد حقوق پرستاران و کادر نظام سلامت انجام شد. انتخاب هزار پرستار نمونه و تکریم و تشویق آنان از طرف ریاست جمهوری، وزیر بهداشت، تکریم پرستاران شهید و اخذ امتیاز شهید مدافع سلامت برای خانواده آنان انجام شد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ