اعلام میزان جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

۱ نظر

مشاور وزیر و دبیرهیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: تا ۴ سال آینده بیش از نیمی از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته می شوند.

سید امیرمحمد خرازانی در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شهیدچگینی برگزار شد، اظهار داشت: برای هر تحولی در آموزش و پرورش نیازمند رشد نیروی انسانی هستیم که مسئول ورودی این نیروها در آموزش و پرورش با هیئت گزینش است.
وی با بیان اینگه گزینش نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باید عالمانه و هوشمندانه انجام شود، گفت: ما در یک پیچ تاریخی هستیم، چرا که در چهار سال آینده بیش از ۵۰ درصد از معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد و در این یکی ۲ سال هم خیلی از معلمان هم به خاطر رتبه‌بندی ماندند و بازنشست نشدند.
خرازانی اضافه کرد: بنابراین حجم زیادی از نیروهای جوان وارد آموزش و پرورش می‌شوند و اگر این نیروها درست گزینش و انتخاب شوند، یقیناً تا ۳۰ سال آینده خیال ما راحت است و بسیاری از مشکلات امروز را نخواهیم داشت. درست است که در حوزه معلمان و فرهنگیان کمترین مشکل را در آموزش و پرورش داشتیم، اما به هر حال باید در گزینش نیروهای جدید دقت کنیم.
وی ادامه داد: یک مقدار دغدغه‌مند هستیم، چرا که برخی از خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان و معلمان استخدام‌شده از طریق ماده ۲۸ ما را نگران کرده است و در حوزه انتخاب نیروهای جدید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم و امیدوارم با لطف الهی از این پیچ تاریخی رد شویم.
تا اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فاصله داریم
مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تا امروز ۱۰ سال از اجرای سند تحول گذشته و اعتقاد داریم که تا تحقق و اجرای کامل سند تحول بنیادین خیلی‌فاصله داریم.
سیدحسین داوودالموسوی افزود: با توجه به اینکه همگی اعتقاد داریم که سند تحول بنیادین سند خوب و کارآمدی است و رهبر معظم انقلاب و وزرای مختلف آموزش و پرورش این سند را تایید کردند، حتماً باید به دنبال تحقق این سند به ویژه در بعد گزینش و انتخاب نیروی انسانی یعنی معلمان باشیم.
وی با بیان اینکه در شش بند از سند تحول بر نقش هیئت‌ها و هسته‌های گزینش در جذب نیروی انسانی تاکید شده است، ادامه داد: حتی در بخشی از این سند به گزینش مدیران قوی برای آموزش و پرورش تاکید شده که در حال حاضر در این حوزه در ابتدای راه قرار داریم. با این حال ما به دنبال ورود نیروهای انسانی در تراز جمهوری اسلامی و در تراز سند تحول به بدنه آموزش و پرورش هستیم که در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد.
جذب ۲۵ هزار دانشجو-معلم در دانشگاه فرهنگیان
مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش از ورود ۵۰ هزار دانشجو-معلم به هیئت‌های گزینش دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و گفت: این جمعیت به عنوان داوطلب به ما معرفی شدند که نیمی از آنها یعنی ۲۵ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شدند. اما جذب این تعداد به معنی رد صلاحیت ۵۲۵ هزار نفر دیگر از داوطلبان نیست و عمده این داوطلبان به خاطر نمره علمی پایین موفق به ورود به دانشگاه نشدند.
داوودالموسوی با یادآوری اینکه این نمره علمی را هم سازمان سنجش تعیین کرده بود، نه هیئت گزینش آموزش و پرورش اضافه کرد: بنابراین برای ۵۰ هزار نفر مصاحبه علمی برگزار کردیم و فقط هزار نفر بر اساس این مصاحبه رد صلاحیت شدند. در مجموع حدود ۵ تا ۶ درصد داوطلبان در مرحله گزینش ریزش داشتند.
وی ادامه داد: تاکید همه مسئولان نظام این است که مهمترین نهاد برای تعیین سرنوشت آینده کشور آموزش و پرورش است. البته برخی مسئولان در سخنانشان خیلی‌تاکید می‌کنند که آموزش و پرورش در راس قرار دارد، اما ما از مسئولان عمل می‌خواهیم، نه حرف؛ یعنی باید بیایند مشکلات آموزش و پرورش را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

منبع : بازارکار

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اعلام میزان جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان

  • ا
    ارمان
    ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
    باید در گزیش معلمان توجه بیشتری شود معلمان بایدپایبند به دین و کشور و کارامد ( تخصصی )تربیت کنیم تا بازدهی خوبی داشته باشه معلمی محلی برای کسب درامد نیست بلکه محلی برای انسان سازی باشد باید دانشگاه ها به اندازه نیاز کشور و برای نیاز خاصی نیرو اموزش دهند و مدرک گرایی و استادان غربزده هم اخراج بشوند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ