اعلام فراخوان مجدد جذب در دانشگاه‌های مناطق محروم

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت از افزایش تقاضای متقاضیان زن برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: شرایط برای استخدام متقاضیان زن و مرد در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت کاملا "یکسان" است و طی سال‌های اخیر تعداد متقاضیان زن افزایش یافته است.


به گزارش بازارکار، دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان استخدام ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت تا ۳۰ دی ماه جاری، اظهار کرد: مهلت ثبت نام در فراخوان شانزدهمین دوره جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۸ تمدید شده و متقاضیان در این مهلت تمدید شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و کد رهگیری ثبت نام را دریافت کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهلت تمدید شده ثبت نام در فراخوان شانزدهمین دوره جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت به هیچ عنوان مجدد تمدید نمی شود،‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی دانشگاه های علوم پزشکی در این مرحله جذب نیرو دارند، بنابراین استقبال خوبی از این فراخوان در همه رشته های بالینی و علوم پایه صورت گرفته است.
دکتر حسینی از امکان اعلام فراخوان تکمیلی جذب در دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم خبر داد و گفت: در صورتی که ظرفیت جذب نیرو در این دانشگاه ها تکمیل نشود مجدد فراخوان تکمیلی اعلام خواهیم کرد.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت از افزایش تقاضای متقاضان زن برای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور طی سال های اخیر خبر داد و گفت: شرایط برای استخدام متقاضیان زن و مرد در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت کاملا یکسان است و طی سال‌های اخیر تعداد متقاضیان زن افزایش یافته است و ظرفیت های اعلام برای جذب این متقاضیان نیز برابر است.
دکتر حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار هیئت علمی رسمی و پیمانی در رشته‌های مختلف به بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانشجو آموزش می‌دهند و خوشبختانه با تلاشی که در وزارت بهداشت انجام شده است توانستیم مجوز جذب ۲۰۰۰ نفر عضو هیئت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنیم.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: در شرایط جذب اعضای هیئت علمی متقاضیان امکان انتخاب دو دانشگاه را دارند در واقع آنها می‌توانند در انتخاب‌های خود یک دانشگاه کم برخودار و یک دانشگاه برخوردار را انتخاب کنند اما امکان انتخاب دو دانشگاه برخودار به طور همزمان وجود ندارد و افراد می‌توانند دو دانشگاه کم تر برخوردار را همزمان انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به این که در سال ۹۷ فراخوان سراسری جذب نداشتیم، احتمال می دهیم تعداد متقاضیان این دوره بیش از حد معمول باشد. در دوره‌های قبل بیش از ۵ هزار نفر در این فراخوان ثبت نام می‌کردند که تصور ما این است که در این دوره این آمار بیشتر از دوره‌های قبل باشد.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در فراخوان جذب امسال دانشگاه‌های مختلف با تنوعی از رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی رشته‌های بالینی، پی اچ دی و غیره شرکت دارند و حتی ما در دانشگاه‌های کم برخوردار در رشته‌های کارشناسی ارشد برای رشته‌های مامایی، پرستاری و بهداشت و غیره جذب ماما خواهیم داشت.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در خصوص شرایط ثبت نام در فرآیند فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اظهار کرد: افرادی که در این فراخوان شرکت می‌کنند باید دارای دانشنامه پایان تحصیلات باشند یعنی الزاما کسانی که در علوم پایه و پی اچ دی شرکت می‌کنند باید زمان فارغ التحصیلی آنها قبل از ثبت نام در فراخوان اتفاق افتاده باشد و همچنین افرادی که در رشته‌های علوم بالینی ثبت نام می‌کنند باید دوره‌های آموزشی و امتحانات تحصیلات این دوره را طی کنند.
حسینی همچنین به شرایط سنی ثبت نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حداکثر شرایط سنی برای اعضای هیئت علمی استادیار ۴۵ سال و برای مربیان ۳۵ سال تعیین شده است.
دکتر حسینی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها بعد از اتمام مهلت جذب سه ماه فرصت دارند جمع بندی و ارزیابی‌های خود از متقاضیان به وزارت بهداشت ارسال کنند گفت: وزارت بهداشت بعد از دریافت این اطلاعات حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد نتیجه نهایی را اعلام کند اما به طور کلی تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که ما در بازه زمانی دو یا سه هفته این فرآیند را تعیین تکلیف کرده‌ایم. بنابراین نتیجه نهایی فراخوان تا پایان سال اعلام خواهد شد و اعضای هیئت علمی جدید از سال آینده در دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر این که فرآیند جذب این افراد تنها از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: تمامی فرآیندها اعم از بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی از طریق سامانه الکترونیکی مرکز اعضای هیئت علمی انجام می‌گیرد بنابراین ما پرونده‌های کاغذی و یا به شکل سنتی در این زمینه دریافت نخواهیم کرد چرا که وزارت بهداشت تلاش دارد تمامی مراحل بررسی استخدام در فضای شفاف و با رقابت عادلانه را به اتمام برسد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ