اعلام سهمیه پرستاران در آزمون استخدام وزارت بهداشت

۱ نظر

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات استخدام پرستاران در آزمون جدید این وزارتخانه و با اشاره به معضل کمبود پرستار در کشور، گفت: نزدیک به ۷۰ هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد تا به عدد استاندارد مورد نیاز در این بخش برسیم.

دکتر عباس عبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استخدامی پرستاران، گفت: ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی پیگیری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد سهم گروه پرستاری است و ۸۸۸۰ نفر پرستار مستقیم در بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و ۲۷۰ نفر همکار بهیار در این دوره بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

او تاکید کرد: موضوع تبدیل وضعیت پرستاران همچنان به قوت خود باقی است و پیگیر آن هستیم اما، همکارانی که در دوره کرونا در کنار مردم ایستادند می‌توانند از امتیازات ویژه‌ای در این بخش استفاده کنند که در کارگروه‌های مربوطه، سطح بندی و امتیاز بندی در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجوز استخدام‌های اخیر می‌تواند برطرف کننده کمبود پرستار در کشور باشد یا خیر؟، توضیح داد: با توجه به توسعه تخت‌های بیمارستانی بویژه در دو سال گذشته این تعداد نیرویی که جذب می‌شود در بهترین حالت شاید بتواند جبران کننده نیرو به ازای تخت‌های جدید باشد و این درحالی است که سالانه تعدادی از همکاران هم بازنشست می‌شوند.

عبادی با تاکید بر اینکه جذب نیروی جدید تنها کمک می‌کند که کمبود پرستار عمیق‌تر نشود، اظهار کرد: همچنان باید فضای استخدام بیشتر فراهم باشد، در این زمینه امیدواریم به زبان مشترک با سازمان‌های فرا وزارتی برسیم که درک کنند مردم از کمبود نیروی پرستاری آسیب می‌بینند؛ بنابراین برای صیانت از حقوق مردم خواهش می‌کنم سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با وزارت بهداشت همکاری کند تا جذب حداکثری نیرو در این بخش اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین کشوری پرستار به تخت ۰.۹۵ است، تصریح کرد: در برخی مناطق این عدد از ۰.۶ تا ۱.۲ متغیر است؛ اما استاندارد ما ۱.۸ است که فاصله قابل توجهی با تعداد موجود دارد؛ در واقع نزدیک به ۷۰ هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد تا به عدد استاندارد مورد نیاز برسیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت،‌ تاکید کرد: البته در حال حاضر ۷۰ هزار نفر پرستار هم برای استخدام وجود ندارد. در خیلی از مناطق کشور مانند شهر تهران وقتی فراخوان استخدام زده می‌شود حتی داوطلبی وجود ندارد اما در برخی مناطق تراکم پرستاران فارغ‌التحصیل را داریم و این عدم تعادل هم یکی از نکات آسیب‌زا است.

وی در خاتمه با اشاره به نزدیکی به برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری نیز بیان کرد: سازمان نظام پرستاری یک دستاورد حرفه‌ای است که مرهون زحمات همکاران ما در ادوار گذشته بوده است و تاکید بنده مشارکت حداکثری همکاران پرستار است تا همکاران موثر شانس حضور در هیئت مدیره‌ها و شورای عالی سازمان را داشته باشند و این سازمان نیز به حرفه‌مند شدن رشته پرستاری و ایفای حقوق مردم در جهت دریافت خدمات با کیفیت پرستاری کمک کند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اعلام سهمیه پرستاران در آزمون استخدام وزارت بهداشت

  • م
    مریم
    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۲۶
    سلام پرستار شرکتی بیمارستان های ایران با47سال سن ،آیا میتونه دراین آزمون شرکت کنم؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ