اعطای تسهیلات ۸۱۵ میلیونی اشتغال‌زایی به جوانان هرمزی

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) جزیره هرمز گفت: ۸۱۵ میلیون تومان اعتبار در اختیار جوانان جزیره هرمز برای اشتغال‌زایی و کار آفرینی قرار گرفته است.

حسین فخاری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: جزیره هرمز یکی از فرصت‌های کمتر توجه شده در بحث اشتغال زایی و کار آفرینی است که چنانچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند تا حدودی، بار مشکل اشتغال را کم کند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار حمایت‌های دیگر، توجه به اشتغال و کارآفرینی را طبق منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده است و در همین راستا در جزیره هرمز ۸۱۵ میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی و کار آفرینی جهت خودکفایی و توانمندسازی نیازمندان اعطا شده است.

مدیر کمیته امداد هرمز تصریح کرد: این تسهیلات هم به جوانان مددجو و هم به کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند اختصاص یافته که از ابتدای تیرماه ۹۷ تا پایان فروردین سال‌جاری، ۴۱ نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

فخاری تاکید کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های متنوع بوم‌گردی، رستوران‌های سنتی، خرید قایق‌های صیادی و ... واگذار شده است.

وی با اشاره به اهمیت مسکن مددجویان ابراز داشت: ۱۸ واحد مسکونی توسط کمیته امداد و با مشارکت گروه جهادی شهید احمد کاظمی با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال ساخته و تحویل مددجویان شده است.

مدیر کمیته امداد جزیره هرمز خاطرنشان کرد: امروز وجود مشکلات معیشی برای مردم و بیش از همه برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امری اجتناب‌ناپذیر است و در بحث رفع مشکلات معیشتی و فوری مددجویان و نیازمندان، مبلغ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض و ۲۱۰ میلیون تومان در قالب وام‌های کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال اعطا شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ