اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی

معاون وظیفه عمومی پلیس استان از اعزام کلیه مشمولان عادی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به مراکز آموزشی در اول اسفند ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشیبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ، سرهنگ اسماعیل رجب‌زاده با بیان اینکه طبق موارد مندرج در برگه‌های اعزام به خدمت آن دسته از مشمولانی که جهت اعزام توسط سازمان وظیفه عمومی فراجا مستقیما به مراکز آموزش معرفی شده‌اند باید خودشان را به آن مراکز معرفی کنند، گفت: مابقی مشمولان باید راس ساعت ۷ تاریخ مندرج در برگه‌های اعزام روز دوشنبه اول اسفند ماه ۱۴۰۱ در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان واقع در آدرس رشت - بلوار خلیج فارس - کیلومتر ۳ جاده رشت به قزوین - جنب پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم حضور بدون تاخیر مشمولان در ساعت اعلامی برای پیشگیری از ایجاد خلل در روند اعزام، ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی اصلاحی ۲۲ آبان سال ۱۳۹۰ را تشریح کرده و گفت: طبق این قانون برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آن‌ها تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از ۳ ماه باشد، ۶ ماه اضافه خدمت لحاظ خواهد شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان افزود: مشمولان در روز اعزام به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، ماسک و جیره غذایی خشک بین راهی همراه داشته و اقدامات بهداشت فردی لازم از قبیل کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و ... را قبل از اعزام انجام دهند.
این مقام انتظامی گفت: همچنین مشمولان به منظور رعایت هر چه بیشتر وسایل بهداشتی و شخصی برای استحمام و قاشق، چنگال، لیوان، ناخن‌گیر، کارت تلفن و موارد این چنینی را به همراه داشته باشند.
سرهنگ رجب‌زاده با اشاره به اینکه طبق ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح مدت دوره آموزش رزم مقدماتی سربازان، ۶ هفته است و اعزام به مرخصی در طول دوره امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز شامل برگه اعزام به خدمت، برگه محل مراجعه، کارت واکسیناسیون، کارت ملی، شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متاهلان، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا و ... را با خود بیاورند.
وی از خانواده‌ها خواست به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در روز اعزام از حضور و استقرار برای بدرقه مشمولان اکیدا خودداری کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی فراجا به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ