اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است گفت: ۱۵۰ هزار اشتغال با تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومان در روستاها و مناطق محروم ایجاد می‌شود.


به گزارش بازارکار محمد امید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب به اشتغال پایدار روستایی سفارش ویژه کرده و انجام این مهم در دستور کار ماست.
وی با بیان اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: از این اعتبارات تا به امروز ۷ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جذب شده که برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی باقی مانده که تلاش می‌شود این اعتبارات نیز به نحو مطلوب اختصاص یابد.
امید ابراز کرد: با توجه به شرایط موجود، با اعتبارات باقی مانده روستایی می‌توانیم ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم که در مجموع ۳۰۰ هزار اشتغال در سال‌های ۹۷ و ۹۸ ایجاد شده است.
وی بیان کرد: نظارت مهمترین دغدغه ماست و تلاش می‌شود اعتبارات به سمت روستایی برود تا هدف مورد نظر محقق گردد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: تلاش شده انحرافات در تخصیص اعتبارات کاهش یابد و دقت شود اعتبار در سرفصل‌های تعریف شده هزینه شود.
این مسوول ابراز کرد: انحرافات در اعتبارات مانند استان قزوین وجود داشته به عنوان مثال باید ۴۵ درصد در کشاورزی تخصیص پیدا می‌کرد ولی ۵۵ درصد اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در مابقی اعتبارات نیز تلاش می‌شود تا به حوزه‌هایی مانند صنایع کوچک که کمتر توجه شده بیشتر مورد عنایت قرار گیرد.
امید با بیان اینکه میانگین سرانه هر شغل روستایی در کشور ۵۰ میلیون تومان است، یادآور شد: در کشور چهار بانک عامل فعال هستند و انتظار ما این است که اعتبارات تا شهریور ماه سال جاری به طور کامل جذب شود و برای امسال اعتبار جدیدی اخذ کنیم.
روند مطلوب احداث و بازسازی منازل تخریب شده در سیل
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به ایجاد مسکن در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از منازل تخریب شده مربوط به مناطق روستایی بوده و اکنون نیز با همکاری مسوولان عملیات ساخت و سازها آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مراحل ساخت و بازسازی مسکن با روند خوبی در حال انجام است و امیدواریم سریعتر این کار صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در گلستان مقرر شده تا پایان آذر ماه منازل تخریب شده احداث و مرمت شوند.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ