اشتغال ۳ هزار نفری در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال با سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌غربی برای سه هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در ارتباط با برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در سال جاری اظهار کرد: در سال رونق تولید پیش‌بینی شده است با سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌غربی برای سه هزار نفر شغل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی اداره‌کل میراث فرهنگی استان در سال جاری تهیه برنامه رونق تولید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، افزود: در این راستا در بخش صنایع دستی با پرداخت تسهیلات و آموزش شاغلان در این صنعت برای افزایش ظرفیت کارگاه‌های تولیدی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ مجوز پروانه تولید و کارت شناسایی فعالان بخش صنایع دستی در استان صادر شده است، ادامه داد: امسال همچنین احیای رشته‌های صنایع دستی و برگزاری نشست‌های تخصصی، طراحی و نوآوری نیز در این راستا در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد تا با تسهیل روند سرمایه‌گذاری زمینه را برای توسعه گردشگری سلامت با ایجاد مراکز جدید و مجتمع‌های تفریحی و رفاهی فراهم کند، عنوان کرد: در این راستا این اداره کل آمادگی دارد تا از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات پرداخت کند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ