اشتغال ۱۸۲۰ نفر روستایی توسط بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری

مجری طرح های اشتغالزایی و اجتماع محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری گفت : با همت این بنیاد ، تاکنون زمینه اشتغال یکهزار و ۸۲۰ نفر از روستاییان این استان با دریافت تسهیلات ارزان قیمت فراهم شد.

به گزارش ایرنا، روانبخش رییسیان روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اشتغال این تعداد، افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در سه شهرستان بن ، کوهرنگ و اردل پرداخت شد.
به گفته وی، این طرح های اشتغالزا در بخش کشاورزی، خدمات و صنایع دستی است.
مجری طرح های اشتغالزایی و اجتماع محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات کم بهره در شهرستانهای شهرکرد، فارسان ، کیار، لردگان در امسال خبر داد.
رییسیان، سقف تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به متقاضیان روستایی و شهرهای کوچک جامعه هدف در سال گذشته را بین ۶۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال به تناسب نوع شغل اعلام کرد و گفت: حداکثر سقف پرداختی امسال تا ۴۹۰ میلیون ریال نیز افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: عملکرد بنیاد برکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی این استان مشهود و قابل توجه است.
مجید نظری اظهار داشت: این نهاد ۸ هزار طرح محرومیت زدایی در استان شناسایی کرده است و مسوولان این بنیاد از حدود ۶ هزار طرح محرومیت زدایی در استان دیدار داشته است.
وی ادامه داد: ۳ هزار طرح دارای اهلیت اجرایی در استان تشخیص داده شده است و حدود ۲ هزار طرح برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، احداث ۳۰ مسجد و مرکز فرهنگی و یک هزار و ۴۰۰ مسکن برای محرومان استان را از دیگر فعالیت های بنیاد برکت در استان اعلام کرد.
وی افزود: بنیاد برکت از سال ۸۹ در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال های ۹۶ و ۹۷ تلاش های گسترده ای در این استان انجام داده است.
نظری، اجرای طرح های همچون تولید فرش دستباف توسط زنان روستایی، زنبورداری، دامپروری، تولید گیاهان دارویی و صنایع دستی را پتانسیل و ظرفیت بالای مناطق روستای استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ، برخی اعضای کارگروه توسعه روستایی و عشایری برخی مشکلات و چالش های پیش رودر ایجاد اشتغال در حوزه کاری خود بیان و تبادل نظر شد.
چهارمحال و بختیاری دارای ۹۴۷هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام موسسه بنیاد برکت اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ