اشتغال معلولان در ادارات ورامین مورد توجه باشد

فرماندار ورامین با تاکید بر لزوم توجه به مشکلات معلولان در حوزه اشتغال گفت: اشتغال معلولان در ادارات ورامین موردتوجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یوسفی عصر دوشنبه با حضور در همایش گرامیداشت هفته بهزیستی که در سالن همایش‌های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با هدف کاهش آلام انسان‌ها و خدمت‌رسانی به جامعه معلولان و توان‌خواهان دایر شده و بنابراین خدمت در این سازمان از بابرکت‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود.
یوسفی گفت: آنچه مسلم است تاکنون حق بهزیستی به دلیل تنوع خدمات حمایتی که به جامعه ارائه می‌دهد ادا نشده و در این شهرستان لازم است که همه مسئولین با تلاش و همدلی، این سازمان را به جایگاه اصلی خود برسانند.
وی افزود: در مجموعه اداری زمانی می‌توانیم از حمایت مجموعه بهزیستی ابراز رضایت کنیم که بانشاط‌ترین دستگاه دولتی در هر شهرستان، بهزیستی باشد چراکه خدماتی که این نهاد به جامعه ارائه می‌کند بسیار متنوع، خالصانه و فداکارانه است.
یوسفی مهم‌ترین وظایف بهزیستی را خدمت به نیازمندان، معلولان، محرومین، سالمندان و ایتام دانست و بیان داشت: کسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند باید از شرایط مناسبی برای کار برخوردار باشند که این امر با تدوین قوانین مناسب در مجلس شورای اسلامی و حمایت همه‌جانبه مسئولان از فعالان این عرصه میسر می‌شود.
فرماندار ورامین با اشاره به لزوم توجه به مشکلات معلولان به‌ویژه در حوزه اشتغال گفت: اگر دستگاهی نسبت به جذب معلولان برای اشتغال اقدام کرد، کار چنان مهمی انجام نداده چراکه بر اساس قانون، بخشی از ردیف‌های استخدامی دستگاه‌ها باید به معلولان اختصاص پیدا کند و در این راستا باید توجه داشته باشیم که معلولان، بخشی مهمی از جامعه هستند که نباید آنان را به حال خود رها کرد، آن‌ها از ظرفیت و قابلیت‌هایی برخوردارند که اگر به‌درستی از آن‌ها استفاده شود شکوفا می‌شود ولی اگر به این افراد به حال خود رها شوند، مشکلاتشان دوچندان می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ