اشتغال مددجویان با راه‌اندازی واحدهای تولید برق در آذربایجان‌غربی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۲۰۰ واحد تولید برق برای حمایت از مددجویان کمیته امداد در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش بازارکارامیر امیرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر هدف عمده کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک به اشتغال و خودکفایی مددجویان است، اظهار کرد: برای این منظور سال جاری ۲۰۰ واحد تولید در تمامی شهرستان‌های استان برای ایجاد شغل مددجویان راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به تسهیلات و خدمات ارائه شده برای راه‌اندازی این واحدها افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات از محل مشارکت‌های مردمی و وام‌های قرض‌الحسنه بانکی اعطا می‌شود تا به عنوان کمک گشایش مالی مددجویان مورد استفاده قرار بگیرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ پنل خورشیدی در پنج شهرستان استان وجود دارد، ادامه داد: میاندوآب، ارومیه، مهاباد، سلماس و پیرانشهر از جمله این شهرستان‌هایی بوده که دارای پنل خورشیدی هستند.
وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی هر کدام از این پنل‌ها ۴۲ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: هر یک از این واحدهای تولیدی برق در هر ساعت برقی معادل پنج کیلووات تولید می‌کنند که ارزش هر کیلووات برابر با ۸۰۰ تومان است.
امیرنیا با اشاره به اینکه فروش برق تولیدی منبع درآمد مددجویان است، عنوان کرد: به طور متوسط درآمد روزانه حاصل از فعالیت واحدهای تولیدی برق برابر با ۹۶ هزار تومان بوده که با تولید سالانه ۹ هزار کیلووات برق درآمد خوبی نصیب مددجویان خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال هر کدام از نیروگاه‌های فعال استان در حدود سه هزار کیلووات برق تولید کرده‌اند، تصریح کرد: از محل فروش همین برق‌های تولیدی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عایدی هر خانواده بوده است.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ