اشتغال زندانیان در نیمه نخست امسال به ۳۰ درصد رسید

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه "اشتغال زندانیان در ۶ ماهه نخست امسال به ۳۰ درصد رسید، از هدف‌گذاری رسیدن به اشتغال‌زایی ۵۰ درصدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدمهدی حاج‌محمدی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های تربیتی در سطح زندان‌ها اظهار داشت: در خارج از زندان‌ها ما شاهد افرادی بودیم که همواره نسبت به امور تربیتی و پرورشی نالان بودند و به‌واسطه همین تنفر از اصلاح در زندان‌ها به حبس دچار می‌شوند.

وی افزود: ما با زندانیانی که هیچ‌گونه نقشی در تولید آنها نداشته‌ایم و بسیاری از عوامل همچون خانواده، هم‌سالان و تصمیمات برخی مسئولان در این زمینه موثر بوده‌اند مواجه هستیم اما اکنون اجرای اصول و قواعد تربیتی و تامینی به‌عهده سازمان زندان‌ها گذاشته شده است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تصریح کرد: برای انجام امور فرهنگی عمیق و تربیتی موفق در روند اصلاح تربیت مستلزم توجه به برخی زمینه‌ها و عوامل است.

حاج‌محمدی ادامه داد: زمینه‌سازی و مهارت‌افزایی زندانیان برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال باید هدفمند و مبتنی بر اصول و قواعد منظم باشد به‌طوری که پس از پایان محکومیت زندانی بتواند در راستای کسب درآمد حلال و معیشت خانواده خود فعالیت کند.

 

وی بیان کرد: اشتغال‌زایی باید به‌عنوان محور مسئله قرار بگیرد و بر این موضوع ما تاکید موکد داریم، در ۶ ماهه نخست امسال اشتغال زندانی‌ها به ۳۰ درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ اشتغال زندانی‌ها به ۵۰ درصد که طبق برنامه‌ریزی‌های ما هدف‌گذاری کرده‌ایم برسد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ