اشتغال خانگی اولویت توسعه روستایی در شرق استان سمنان است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه اولویت اول توسعه روستاهای شرق استان، اشتغال خانگی است، گفت: باید روستائیان را توانمند ساخت و برای تولیداتشان بازار پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در نشستی با حضور فعالان اقتصادی بخش کالپوش با حضور معاون استاندار سمنان به میزبانی نردین ضمن بیان اینکه منطقه کالپوش میامی دارای ظرفیت‌های متنوع و فراوانی است که می‌توان از آن‌ها در راستای توسعه اقتصادی بهره‌برد، تاکید کرد: صنایع دستی باکیفیت از مهمترین خصوصیات و ویژگی‌های منطقه کالپوش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بسیار بالایی در منطقه شرق استان سمنان نهفته است که می‌تواند منجر به تولید ارزش افزوده شود، افزود: باید زنجیره تولید در شهرستان‌ها و روستاها تکمیل شود و با انجام اقدامات مناسب همچون حق العمل‌کاری، دسترنج روستاییان به خودشان بازگردد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس ضمن انتقاد از برخی مشکلات حوزه تولید در کالپوش، گفت: با وجود بعد مسافت زیاد متاسفانه شاهد هستیم که روستاییان مجبور می‌شوند برای کسب یک مجوز بعضاً تا ۱۹ استعلام را اخذ کنند که همین مسئله موجب دلسردی صنعتگران از سرمایه‌گذاری در روستاهای بخش کالپوش شده است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه باید به مسئولان شهر و روستا اعتماد کرد و اختیارات آن‌ها را افزایش داد، تاکید کرد: اولویت اول توسعه روستاهای شرق استان اشتغال خانگی است و لذا باید مشاغل خانگی را با ارائه تسهیلات و کمک به مردم راه انداخت و تقویت کرد.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ