اشتغال به کار بیش از ۹۰ نفر از معلولان کشور با استفاده از سهمیه ۳ درصدی استخدامی


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اشتغال به کار بیش از ۹۰ نفر از معلولان کشور با استفاده از سهمیه ۳ درصدی استخدامی خبر داد.

اشتغال به کار بیش از ۹۰ نفر از معلولان کشور با استفاده از سهمیه ۳ درصدی استخدامیحسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وضعیت استخدامی افراد دارای معلولیت با استفاده از سهمیه ۳ درصدی ویژه استخدام معلولان، در وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجازه استخدام نکردن افراد دارای معلولیت را ندارد، افزود: سازمان اداری-استخدامی کشور این سهمیه را برای افراد دارای معلولیت تعیین کرده است و سایر دستگاه‌ها نیز باید این اصل را رعایت کنند و بر آن پایبند باشند، همچنین باید تدابیری اندیشیده شود تا اگر فرد معلولی واجد شرایط نیست، سهمیه او از بین نرود.

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی رئیس جمهور برای افزایش سهمیه استخدام معلولان از ۳ به ۵ درصد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در برخی از مواقع برخی از دستگاه‌ها ضمن پایبندی به این سهمیه، افراد را در مصاحبه‌های استخدامی رد می‌کنند، گفت: در حال حاضر باید یک نماینده از سوی سازمان بهزیستی در مصاحبه‌های استخدامی در کنار افراد دارای معلولیت حضور داشته باشد.

نحوی نژاد تصریح کرد: ۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت تا پایان آذر ماه امسال، از سهمیه ۳ درصدی برای استخدام در دستگاه‌های مختلف استفاده کردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون از ۱۹ هزار فرصت شغلی که ایجاد شده است، بیش از ۹۰ نفر از افراد دارای معلولیت استخدام شدند، چراکه به طور کلی آمار استخدام در کشور کم است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ