اشتغال‌زایی ۷۱۹ نفر از خانواده معظم شهدا وایثارگران در سال جاری

۱ نظر

معاون تعاون بنیاد شهید وامورایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد گفت :طی سال جاری زمینه اشتغال برای ۷۱۹ نفر از خانواده های معظم شهدا وایثارگران فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایثار از یاسوج ،قاسم عباس نژاد معاون تعاون بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه وبویراحمد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ایثار در یاسوج گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در سال ۱۳۹۷ مسئله اشتغال بود و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام می‌دهیم.
وی گفت: تعداد زیادی افراد دارای وضعیت مبهم شغلی داشتیم که بر روی این موضوع وقت گذاشتیم و معلوم شد که از این تعداد ۳۱۰۰نفر که بیشتر فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا بودند فاقد شغل بوده و بیکار هستند.
وی اظهار کرد: فرزندان جویای کار شهدا و ایثارگران باید از شرایط استخدامی اطلاعات کامل داشته باشند، امروز دولت در حال کوچک شدن است و به ازای هر پنج نفر که بازنشسته می شوند یک نفر که بالاترین تحصیلات و تخصص را دارد جذب می شود.
عباس نژادبا اشاره به تاریخچه تاسیس صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: این صندوق بر اساس ماده ۳۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و کار خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. هیئت امنای این صندوق نیز متشکل از وزرای «امور اقتصادی و دارایی»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان برنامه‌وبودجه، رییس بانک مرکزی و یکی از نخبگان شاهد و ایثارگر است.
عباس نژاددر خصوص مبلغ وام ‌های روستایی گفت: مبلغ این وام‌ ها در مناطق روستایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود ۶ درصد با باز پرداخت ۶۰ ماهه خواهد بود. همچنین اعتبارات ویژه ‌ای برای طرح‌ های ملی پیش ‌بینی شده است و در صورتی که این طرح‌ ها تایید شود، امکان تخصیص وام ۶ درصدی تا مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز وجود دارد.
وی با تاکید بر پیگیری مشکلات ایجاد شده در مراحل اخذ وام ایثارگران ، در مورد فرایند اخذ وام از صندوق کارافرینی و اشتغال ایثارگران، گفت: ایثارگر باید ابتدا به بنیاد محل پرونده مراجعه و در خواست خود را مطرح کند مشاور حاضر در انجا در مورد وام درخواستی و اسناد و مدارک لازم برای شغل مورد نظر توضیحات کافی را ارائه می دهد. ایثارگران بعد از تهیه مدارک مورد نیاز، ان را در اختیار بنیاد شهرستان قرار می دهند، این مدارک به ستاد استان ارسال می شود و سپس در اختیار صندوق کارافرینی قرار می گیرد و ظرف مدت کوتاهی جواب لازم به استان ارسال می شود و استان، نامه مذکور را در اختیار بنیاد شهرستان قرار می دهد و این مرکز نیز با تایید، ان را به ایثارگر متقاضی می دهد تا با مراجعه به بانک، وام مذکور را دریافت کند.
معاون تعاون بنیاد استان گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از محل مجوزهای صادره توسط سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌های مختلف، حداقل ۲۵ درصد از سهمیه‌های استخدامی مربوط به جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر، همسران شاهد، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر اختصاص یافته است. وی افزود: جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد جویای کاری که در بانک اطلاعاتی (سامانه سجایا) ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت نخست تامین اشتغال قرار دارند و پس از آن‌ها فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به ترتیب میزان درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی سال جاری موفق به اشتغال‌زایی ۷۱۹نفر از جامعه ایثارگری از سهمیه استخدام ۲۵ درصد وتسهیلات اشتغال زایی استان شدیم، که از این تعداد ۳۶۹ نفر از سهمیه ۲۵ درصد و ۳۵۰نفر موفق به جذب وام شدند.
عباس نژاد با اشاره به شرایط منابع اعتباری و سیاست‌های دولت در کاهش جذب و استخدام نیروی انسانی و به لحاظ کثرت افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها گفت: بر این اساس مقرر شد تمام ایثارگران واجد شرایط با شرکت در آزمون و رقابت بین خودشان ، پس از اخذ امتیاز لازم جهت جذب به دستگاه ذی‌ربط معرفی شوند.
وی در ادامه افزود تعدا ۱۱۰۰ نفر از ایثارگران در سامانه کارا که از آبان ۹۷ برای بنیاد شهید وامور ایثارگران فعال شده است ثبت نام کردند که ۵۲۵ پرونده به بانک های عامل معرفی که از این تعداد بیش از ۲۱ طرح با اشتغال زایی ۵۹ نفر با مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبار مرحله سوم پرداخت گردیده است .
معاون تعاون بنیاد استان کهگیلویه وبویراحمد به جلسات متعددی که با دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌ها به همین منظور برگزار شد اظهار کرد: همچنین در راستای کمک به توانمندسازی برای اشتغال‌زایی تعداد ۳ کارگاه بزرگ آموزشی برگزار کردیم.
وی در پایان با اشاره به این که تعداد ۲۶۳پروانه کسب در سال ۹۷ اعطا گردیده است وی خاطرنشان کرد: به دنبال تسهیلات برای این عده از بیکاران در جامعه ایثارگری بر حسب پروانه کسب آن‌ها هستیم.

منبع : بازارکار

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اشتغال‌زایی ۷۱۹ نفر از خانواده معظم شهدا وایثارگران در سال جاری

  • ا
    امین
    ۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵
    عالی هست واقعا حرف نداره خستع نباشین

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ