اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر با اجرای طرح اشتغال روستایی در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اجرای طرح اشتغال روستایی باعث ایجاد اشتغال برای۶ هزار نفر در لرستان شده است که این افراد در حوزه‌های کشاورزی و دامداری مشغول به فعالیت هستند.

علی آشتاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، بیان کرد: در روزهای انتهایی سال ۹۶ طرحی تحت عنوان اشتغال روستایی در کشور مصوب شد که سهم لرستان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از این طرح ۳۷۶ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ۲۱۲.۵ میلیارد تومان از این اعتبار در لرستان تخصیص یافته است، افزود: سود این تسهیلات ۶ درصد بوده و میزان آن با توجه به نوع طرح و پس از تایین در کمیته نظارت مشخص می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: اجرای طرح اشتغال روستایی باعث ایجاد اشتغال ۶ هزار نفر در لرستان شده است که این افراد در حوزه‌های کشاورزی و دامداری مشغول به فعالیت هستند.

آشتاب با اشاره به اینکه اجرای این طرح سبب رونق در روستاها شده، تصریح کرد: هدف اصلی این طرح ایجاد شرایط کار و تولید در روستاهای کشور و در نهایت مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: تمامی طرح‌هایی که توسط جوانان روستا به اداره تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان معرفی می‌شوند در صورتیکه توجیه اقتصادی داشته باشند به آنها تسهیلات تعلق می‌گیرد.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ