اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفری در خوانسار در صورت جذب اعتبارات

فرماندار خوانسار گفت: در جلسه اخیر استانداری اصفهان ۹۰ درصد اعتبارات جذب و احیا شد، اگر این طرح‌ها روی ریل حرکت کند و به سرانجام برسند اشتغال زایی ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، منصور کمالی شامگاه شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار اظهار کرد: جایگزینی‌ها در منصب اداری حاکی از پویایی نظام جمهوری اسلامی است، پست‌ و مقام به معنای خدمت به مردم است.

وی گفت: آنچه که امروز نگرانی مردم را به همراه دارد موضوع گرانی‌ها است، برای مردم سوال شده که شرایط تا کی ادامه دارد و به کجا ختم می‌شود؟پس از پیروزی انقلاب با توجه به جنگ تحمیلی شرایط اقتصادی کشور بسیارنابسمان شد به حدی که با توزیع کوپن و جیره‌‌بندی برخی کالاها در اختیار مردم قرار می‌گرفت اما آن شرایط سخت اقتصادی را پشت سر گذاشتیم.

فرماندار خوانسار با اشاره به آمار اقتصادی عنوان کرد: بدهی کشور نسبت به تولید ناخالص ۴۰ درصد است که نشان می‌دهد جزء معدود کشورهایی هستیم که علی رغم تحریم‌ها پابرجا و استوار مانده‌ایم.

کمالی در خصوص دشمنی‌ها با ملت ایران یادآور شد: مثلث نتانیاهو، ترامپ و بن‌سلمان به شدت برای منزوی کردن مردم کمرهمت بستند و امیدوار بودند که با تحریم اقتصادی مردم را به خیابان بکشند و نظام را دچار چالش کنند.

وی ادامه داد: مسوولان کشور در برجام توپ را به زمین دمکرات‌ها و اروپا انداختند و آمریکا را با اروپا درگیر کردند، وضعیت اقتصادی کشور با کاهش دلار روبه بهبود است گرچه برخی مدیران و مردم نگران هستند اما هیچ نگرانی وجود ندارد و ما پیروز در جنگ اقتصادی میدان هستیم.

فرماندار خوانسار گفت: آمریکا فکر می‌کرد داخل کشور روزنه‌هایی وجود دارد اما در جنگ اقتصادی به این نتیجه‌ رسید که مردم کشور ما با فشار و تحریم نظامی که حاصل هزاران خون شهید است را از دست نخواهند داد ممکن برخی نگران باشند و حرفی بزنند اما مخالف نظام نیستند.

کمالی در ادامه با اشاره به اعتبار شهرستان اظهار کرد: سال جاری ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در طرح فراگیر مصوب شده بود اما تا چندی پیش تنها ۳۹۰ میلیون تومان یعنی ۲.۷ درصد اختصاص یافته بود و طرح‌ها خوابیده بود.

وی با بیان این‌که در جلسه اخیر استانداری اصفهان ۹۰ درصد اعتبارات جذب و احیا شد، افزود: اگر این طرح‌ها روی ریل حرکت کند و به سرانجام برسند اشتغال زایی ۲۰۰ نفر را خواهند داشت؛ خوانسار باید بیدارتر و زنده تر باشد و انگیزه و روحیه مردم و کاسبان شهر تقویت شود، در شهر تاریخی و عالم پرور کم انگیزگی معنی ندارد.

فرماندار خوانسار گفت: برای این‌که شب خوانسار زنده تر باشد و کاسبان و رستواران‌ها اشتیاقی به کار داشته باشند ،مشکل با دانشکده ریاضی و کامپیوتر مطرح شد، دانشکده طرح مرکز نوآوری و شتاب دهی به کسب و کار و تجارت را پیشنهاد کرد که در آن مشکلاتی چون کسب و کارها و علل مهاجرت بررسی می‌شود.

وی با بیان این که این طرح در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب کرد، یادآور شد: عدم توسعه و بی‌انگیزگی در برخی ادارت شهرستان موج می‌زند، چارت سازمانی برخی ادارت محدود شده است که معضل بزرگی است.

کمالی اظهار کرد: کار مردم را در هر شرایطی انجام دهید و در صورت نبود مسوول، جانشین تعیین شود، کار مردم به فردا موکول نشود، مردم در مورد تکریم ارباب رجوع گلایه دارند، موارد این تکریم را مهیا کنید و به مردم احترام بگذارید.

وی با اشاره به این‌که مسئولان به سند پنج ساله توسعه نگاه کنند و ببینند خوانسار در چه موقعیتی باید قرار بگیرد، تصریح کرد: تورم و وضعیتی معیشتی سبب مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهر های کوچک شده است؛ مدیران، این مهاجران را شناسایی و استقبال کنند و ایده‌های آن‌ها را به کار گیرند، مهاجران مورد بی‌مهری مدیران قرار نگیرند.

فرماندار خوانسار تاکید کرد: روابط عمومی ادارات، کارهای صورت گرفته را به مردم با ارسال به خبرنگاران ارسال کنند تا در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر کنند، انعکاس خدمات ادارات را تقویت کنید.

کمالی گفت: زیبایی و توسعه محیط کار اثر گذار است و مدیری که به این مورد اهمیت نمی‌دهد، هیچ دید توسعه‌ای به شهرستان ندارد، زیبایی سر لوحه کار باید قرار گیرد، مسئولان شهرستان را وسیع‌تر از تصور کنونی خود در نظر بگیرند.

وی گفت: اگر مدیری در دسترس نیست شهرستان را رها کند و برود، مدیران شهرستان باید در هر کجا هستند باید در دسترس فرماندار باشند؛ مدیران در هر کجا ساکن باشند هر موقعی که فراخوانده شدند تا ۲۰ دقیقه خود را به فرمانداری برساند و اگر مدیری نمی‌تواند، برود.

کمالی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران برای ملاقات با فرماندار در ساعت غیر کاری به فرمانداری مراجعه نکنند و ساعات اداری به امور اداری و مراجعات مردمی رسیدگی کند؛ جهت بازدید از ادارات و نظارت به منظور جلوگیری از سواستفاده و ارتشا و تخلف بازرس ویژه تعیین شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری اصفهان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ