اشتغال‌زایی زندانیان به‌صورت جدی در استان قم پیگیری می‌شود

مدیرکل امور زندان‌های استان قم گفت: موضوع اشتغال‌زایی زندانیان به‌صورت جدی در استان قم در حال پیگیری بوده و کارفرمایان بعد از آزادی زندانیان از آن‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی تهامی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم که در مجتمع رفاهی فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در زندان‌ها بسیار موفق و قابل‌توجه است.
وی برگزاری امتحانات مهارتی در زندان را یکی از اقدامات مثبت در جهت مهارت‌آموزی دانست و افزود: یک هزار ۷۳۰ نفر در زندان‌ها تحت آموزش‌های مهارت‌آموزی قرارگرفته که ۷۸۰ نفر مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می‌کنند.
مدیرکل امور زندان‌های استان قم ادامه داد: یک هزار و ۵۰ نفر دیگر نیز دربند انتظار منتظر فراهم شدن شرایط مناسب برای اشتغال‌زایی بوده و در صورت فراهم شرایط امکان وارد کارشده و حقوق دریافت می‌کنند.
وی مهارت‌آموزی را بهترین روش برای تربیت و اصلاح افراد در زندان اعلام و بیان کرد: موضوع اشتغال‌زایی زندانیان به‌صورت جدی در استان قم در حال پیگیری بوده و کارفرمایان بعد از آزادی زندانیان از آن‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل امور زندان‌های استان قم بازگشت شرافتمندانه به جامعه را یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها خواند و بیان کرد: استان قم به‌عنوان نخستین استانی که اردوگاه اشتغال و حرفه‌آموزی آن با اشتغال صددرصدی در حال فعالیت بوده در کشور نمونه است.
تهامی ادامه داد: انتظار ما ادامه همکاری باکیفیت بیشتر با انتصاب مدیر جدید با اداره زندان‌ها بوده و امیدواریم بتوانیم بامهارت آموزی زندانیان از بازگشت آن‌ها به زندان جلوگیری کنیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ